اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

درد دل‌های خانم مخترع و کارآفرین ساروی/ ۶سال تلاش بی ثمر

خانم مخترع و کارآفرین جوان ساروی که می‌خواست افتتاح بزرگترین پروژه پرورش طیور خاورمیانه را به دست بگیرد با موجی از بی توجهی و قوانین کمرشکن مواجه شد، تا جایی که بیل و کلنگ‌ را به زمین گذاشت.

درد دل‌های خانم مخترع و کارآفرین ساروی/ ۶سال تلاش بی ثمر

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اقتصادی| آنا رجب‌‌نژاد جوان ۳۰ ساله اهل ساری، کارشناس‌ارشد رشته اقتصاد و انرژی و مخترع، عضو هیأت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشکلاتش در حاشیه کارآفرینی سخن می‌گوید.

وی که از دوران دبیرستان پروژه ساخت دستگاه خاص جوجه‌کشی را شروع کرده بود، این مخترع رفته رفته با تحقیق و تفحص موفق به ساخت دستگاه بی‌نظیر جوجه‌کشی که در دنیا حرف نخست را می‌زند شد، این دستگاه ۹۱ درصد بازدهی دارد، تخم همه طیور به طور همزمان جوجه‌کشی می‌کند و  برای اولین‌بار در دنیا با انرژی گاز کار خودش را انجام می‌دهد.

*تولید دستگاه منحصر به فرد جوجه‌کشی

رجب‌نژاد در سال ۱۳۸۶، این اختراع خود را با نام دستگاه جوجه‌کشی(سیمرغ گستر) به ثبت جهانی رساند و از همان دوران دبیرستان در جشنواره خوارزمی حائز رتبه‌های برتر می‌شد، ثمره تلاش و علاقه‌اش به ساخت همین دستگاه جوجه‌کشی که در حال بازار با قیمت ۸.۵ میلیون تومان به بالا به فروش می‌رسد، است.

*کارآفرینی با استفاده از ابزارهای تولیدی خودش

وی از همان ابتدای سال ۸۶، اقدام به کارآفرینی در راستای استفاده از همین دستگاه کرده و  در زمین یک هکتاری در بهشهر به پرورش شترمرغ و  غاز و تولید دستگاه جوجه‌کشی مشغول می‌شود که پس از شروع فعالیت برای ۲۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم و ۶ مستقیم اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

*اشتغال‌زایی برای ۲۰۶ نفر 

وی با اشاره به بحث اخذ مجوزها از شروع کار می‌گوید: برای آغاز کارم توانستم ظرف مدت دو ماه از وزارت صنایع مجوز را دریافت کنم، برای پروژه بعدی که قرار بود در پنج فاز جدا و در زمینی ۷۲ هکتاری صورت بگیرد و در فاز اول ۲۰۰ نفر مشغول به‌کار شوند، به مشکل برخوردم.

*۶ سال تلاش برای افتتاح بزرگترین پروژه پرورش طیور در خاورمیانه

رجب نژاد ادامه می‌دهد: برای این کار نیاز به زمین داشتم،همچنین باید از صافی‌های ریز و درشت در چهارچوب قوانین منابع طبیعی و امور اراضی رد می‌شدم، پس از ‌۶ سال تلاش، زمینی ۱۱ هکتاری در اختیارم قرار گرفت که کارهای انجام سند برای منابع طبیعی با من بود، سپس قرار شد سالی ۲۵ میلیون تومان به عنوان حق الاجاره به منابع طبیعی پرداخت کنم.

این کارآفرین بیان می‌کند؛ اجاره سال اول را همان ابتدا از ما دریافت کردند، البته درخواست رشوه هم دادند، البته یکی از افرادی را که ازمن درخواست رشوه ۵۰ میلیون تومانی داشت، از سمتش برداشتند‌.

*انصراف از ادامه کار پس از پرداخت اولین اجاره کمرشکن

وی افزود: این زمین که در شهرستان بهشهر، روستای امام ده قرار دارد ارزش ریالی چندانی هم ندارد، چندی بعد ۱۱ هکتار آن را به شخص دیگری برای پرورش ماهی با سالی ۲ میلیون تومان اجاره دادند! در حالیکه اگر زمین در اختیارم می‌گذاشتند این پروژه زنجیره‌ای پرورش طیور با دستگاه جوجه‌کشی برگترین پروژه اردک خاورمیانه می‌شد.

این جوان کارآفرین، با وجود پرداخت اولین اجاره زمین، هنوز کارش را بر روی زمین آغاز نکرده است، چرا که واقعیت امر با آنچه که او پیش‌بینی کرده بود کاملا متفاوت است، در حال حاضر وی فقط بر روی همان زمین یک هکتاری خودش فعالیت کرده و از ادامه فرصت‌هایی که می‌توانست در اختیار خودش و دیگران قرار بدهد، صرف نظر کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول