اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش 3 هزار نفری مستمری‌‌بگیران بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 3 هزار مددجوی پشت نوبتی بهزیستی که در گروه دهک یک، 2 و 3 قرار داشتند به چرخه دریافت مستمری پیوستند.

افزایش 3 هزار نفری مستمری‌‌بگیران بهزیستی زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان زنجان در حمایت از جامعه هدف این نهاد خدمات متعددی ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه بهزیستی سازمان حمایتی است که به عنوان متولی علاوه بر پیگیری حقوق معلولان، گسترش خدمات تخصصی توانبخشی و حمایتی مورد نیاز آنها را نیز فراهم می‌کند، گفت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار بهزیستی در این حوزه توانمندسازی مددجویان در بستر جامعه با مشارکت بخش‌های اجرایی و نهادهای تصمیم‌ساز است.

وی با بیان اینکه جامعه معلولین یکی از گروه‌هایی هستند که به شدت نیاز به توجه و پیگیری امورشان را دارند، تصریح کرد: در این راستا  با در نظر گرفتن ظرفیت و استعدادهای موجود در میان این افراد و نیاز سنجی و اعمال آموزش‌های تخصصی مهارتی و هنری موضوع 3 درصد استخدام معلولان مورد توجه است.

محمدی قیداری گفت: حتی با پیگیری انجام شده اگر ۳ درصد هم پر نشود این امتیاز همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و به هیچ فرد غیر معلول اختصاص نخواهد یافت .

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 هزار مددجوی بهزیستی استان زنجان مستمری‌بگیر این اداره کل هستند، گفت: اخیرا 3 هزار مددجوی پشت نوبتی بهزیستی که در گروه دهک یک، 2 و  3 قرار داشتند به چرخه دریافت مستمری پیوستند.

وی همچنین تعداد دانش‌آموزان زیرپوشش بهزیستی استان را  یک هزار و 100 نفر و تعداد دانشجویان را 220 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد از خدمات تحصیلی رایگان استفاده می‌کنند، مضاف بر این از این پس به دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی هم کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از حقوق معلولان شهریه دانشگاه آزاد معلولان به طور کامل تا پایان مقطع ارشد پرداخت می‌شود، ادامه داد: همچنین برای دانشجویان مقطع دکتری 4 میلیون تومان و دانشجویان دانشگاه پیام نور و علمی – کاربردی تا ۶۰ درصد هزینه پرداخت می‌شود، همچنین به همه افراد استفاده کننده از آموزش عالی غیرانتفاعی یا شبانه دولتی نیز کمک هزینه پرداخت می‌شود.

محمدی قیداری همچنین از دیگر خدمات این اداره کل را حمایت از معلولان از طریق فعالیت مراکز توانبخشی اعلام کرد و گفت: در استان زنجان 57 مرکز غیردولتی (روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک) وجود دارد که شامل 7 درصد از کل مددجویان بهزیستی است.

وی همچنین از فعالیت 10 مرکز شبانه‎‌روزی در استان خبر داد و گفت: در این مراکز به 654 نفر از معلولان ذهنی، سالمندان و بیماران روانی مزمن خدمات شبانه‌روزی ارائه می‌‎کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: علاوه بر این هم اکنون  14 مرکز روزانه نیز به 547 نفر از جامعه هدف خدمات آموزشی، توانبخشی و 390 نفر خدمات مربوط از جمله مراقبت در منزل را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول