اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جشنواره ملی روز بیست و پنجم دریچه معرفی حماسه 25 آبان می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: بنیاد شهید تصمیم دارد تا با رویکرد رسانه‌ای به بررسی نقش و جایگاه مردم و رزمندگان استان اصفهان در دوران دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و مدافعان امنیت با نگاهی به 25 آبان ماه بپردازد.

جشنواره ملی روز بیست و پنجم دریچه معرفی حماسه 25 آبان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، داریوش وکیلی صبح امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم اظهار داشت: بنیاد شهید و امروز ایثارگران بر اساس اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی دو رسالت مهم را بر عهده دارد، نخست آنکه به نمایندگی از سایر دستگاه‌ها این سازمان وظیفه خدمت‌رسانی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را بر عهده دارد از همین رو اولویت ما در این بخش در بحث درمان است که تاکنون خدمات ناچیزی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان احیاء و حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا را رسالت دوم این مجموعه مطرح کرد و با اشاره به حماسه بزرگ روز 25 آبان افزود: روز 25 آبان روز تشییع پیکر 370 شهید، نماد وفاداری، حماسه و ایثار مردم اصفهان است به‌ گونه‌ای که امام راحل در این باره می‌فرمایند «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند، مع ذالک همین شهید داده‌ها و داغ‌دیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند...».

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم ابراز داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان تصمیم بر آن دارد تا با رویکرد رسانه‌ای به بررسی نقش و جایگاه مردم و رزمندگان استان اصفهان در دوران دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و مدافعان امنیت با نگاهی به 25 آبان ماه یعنی سالروز حماسه مرم اصفهان بپردازد از همین رو برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری نخستین جشنواره ملی رسانه روز بیست و پنجم انجام‌شده است.

شناسایی ظرفیت رسانه‌ای اصفهان از اهداف جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم

وکیلی با بیان آنکه جشنواره در 4 بخش حرفه‌ای، فضای مجازی، بخش ویژه، بخش مردمی طراحی‌شده است، اضافه کرد: بزرگداشت و تبیین روز 25 آبان به‌ عنوان روز ایثار و شهدا، کمک به ارتقا کمی و کیفی آثار تولیدی در رسانه‌های محلی مرتبط با موضوعات جشنواره و همچنین تحکیم پایه‌های وحدت، همدلی و همکاری رسانه‌ای، شناسایی ظرفیت‌های رسانه‌ای استان در حوزه ایثار و شهادت و تقویت تعامل بین رسانه‌ها با نهادهای مرتبط ایثار و شهادت ازجمله برنامه‌ای پیش رو این جشنواره است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در ادامه به بیان جزییات بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت و افزود: بخش حرفه‌ای جشنواره شامل «سرمقاله، مصاحبه، گزارش (خبری، تحلیلی، تحقیقی و توصیفی) و همچنین خبر، تیتر، عکس (خبری و گزارش تصویری) و فیلم کوتاه» است که علاقه‌مندان در این بخش مجاز به شرکت در 3 بخش و ارسال 3 اثر در هر بخش هستند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش فضای مجازی می‌توانند آثار خود را در قالب رسانه‌های اجتماعی، نرم‌افزار رایانه‌ای (اپلیکیشن، لوح فشرده، بازی) و همچنین تارنماها و یا محتواهای دیجیتالی (وب سایت، وبلاگ، پادکست، اینفوگرافی، موشن گرافی) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند البته قابل‌ذکر است که در این بخش همچون بخش حرفه‌ای شرکت‌کنندگان در جشنواره مجاز به شرکت در 3 بخش و هر بخش 3 اثر هستند.

وکیلی موضوع مربوط به بخش ویژه را «اصفهان، ایثار و شهادت با نگاه ویژه به 25 آبان» مطرح کرد و اذعان داشت: در این بخش از جشنواره علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی البته با نگاهی آزاد به ظرفیت‌های گسترده حوزه ایثار و شهادت، مورد ارزیابی قرار دهند، گفتنی است که در این بخش محدودیت ارسال آثار وجود ندارد و آثار تولیدشده از 25 آبان سال 61 تا 25 آبان سال جاری قابل‌پذیرش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: بخش آخر یعنی بخش مردمی شامل فراخوان ارسال عکس، فیلم کوتاه در هر 3 بخش حوزه فضای مجازی بودن محدودیت ارسال آثار اما در راستا حوزه ایثار و شهادت و روز 25 آبان است.

 رسانه‌ها نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی روز 25 آبان دارند

وی در ادامه خطاب صاحبان رسانه، مدیران مسؤول روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها گفت: از کلیه فعالان رسانه در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف که در این راستا قدم برداشته‌اند می‌خواهیم تا با مشارکت فعال و مؤثر خود ما را در برگزاری مطلوب و البته مثمر ثمر این حرکت فرهنگی یاری کنند همچنین از اقشار مختلف مردم به‌خصوص جوانان فعال در فضای مجازی دعوت می‌کنیم تا آثار خود را که با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعم از عکس، دل نوشته، پادکست و... است به دبیرخانه جشنواره به‌منظور حضور در بخش آثار مردمی ارسال کنند.

وکیلی در ادامه بیان داشت: تمام تلاش ما بر این است تا با برگزاری این جشنواره یک اتفاق خوب رقم بخورد و به‌ نوعی این جشنواره زمینه‌ای شود تا این واقعه تاریخی یعنی روز 25 آبان، روز حماسه مردم اصفهان نه‌تنها برای اصفهانی‌ها بلکه برای مردم کشور و حتی فراتر از آن در سطح بین‌المللی شناخته‌ شده باشد.

وی در پایان زمان برگزاری اختتامیه جشنواره را در اسفندماه مطرح کرد و اضافه کرد: در این دوره از جشنواره به نفر اول، تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و مبلغ 2 میلیون تومان اهدا خواهد شد، همچنین نفرات دو و سوم علاوه بر دریافت تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر به ترتیب مبلع 1 میلیون 500 هزار تومان و 1 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم به‌ صورت دوسالانه

در ادامه این جلسه عباس احمدی دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم، با اشاره به برگزاری این جشنواره به‌ صورت دوسالانه در سال‌های آینده بیان داشت: حضور و مشارکت رسانه‌ها و همچنین مردم چه در بخش جشنواره و چه حوزه مشاوره و راهنمایی می‌تواند در برگزاری این جشنواره رسیدن به اهداف آن بسیار مؤثر باشد.

وی در ادامه یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را تا پایان روز 25 بهمن‌ ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره به آدرس اصفهان، خیابان آیت‌الله شمس‌آبادی، روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و همچنین به نشانی اینترنتی hayat.ir/122/jashnvareh.aspx ارسال کنند و در صورت هرگونه مشکل با شماره 32366262-031 تماس بگیرند.

انتهای پیام/63106/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول