اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ثبت‌نام مجدد طرح ملی مسکن نیاز به تأمین زمین دارد

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: ثبت‌نام مجدد طرح ملی مسکن به تأمین زمین بستگی دارد.

ثبت‌نام مجدد طرح ملی مسکن نیاز به تأمین زمین دارد

مهرداد سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت‌نام اولیه پس از پر شدن ظرفیت به پایان رسید و بر همین اساس با توجه به سقفی که برای ثبت‌نام تعیین شده بود، عده‌ای موفق به این کار نشدند، اما آن عده هم که موفق شدند، لزوما واجد شرایط این طرح نیستند.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه فعلا راستی آزمایی درباره واجد شرایط بودن یا نبودن ثبت‌نام کنندگان مسکن اقدام انجام نشده است، تصریح کرد: در مرحله پایش ممکن است تعدادی از افراد به علت نداشتن شرایط از لیست ثبت‌نامی‌ها حذف شوند و بالتبع با این شرایط ظرفیت برای جاماندگان باز خواهد شد.

وی همچنین درباره جدیدترین خبر منتشره در ارتباط با ثبت‌نام جدید گفت: منظور از طرح این موضوع آن است که اگر پس از بررسی پایش متوجه شدیم که متقاضیان بیش از آن تعدادی است که تصور شده است، این بررسی انجام خواهد شد که آیا زمین‌های دیگری هم وجود دارد که به ظرفیت طرح اضافه شود یا خیر؟

سلطانی افزود: اگر به این نتیجه رسیدیم که تعداد متقاضی بیشتر از عرضه است، دیگر آن موقع باید بررسی کنیم که چه زمین‌هایی را می‌توان در اختیار طرح قرار داد، در حالی که ظرفیت زمین‌های فعلی همان 10 هزار و 500 واحد بود.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طبیعتا طرح مسکن ملی اقدام 100 درصد نیازهای مسکن استان را حل نخواهد کرد، چون 95 درصد ساخت و سازهای استان به صورت خصوصی انجام می‌شود، گفت: زنجان نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن ملی اقدام به اشکال مختلف اجرایی خواهد شد، افزود: یک سری از واحدها مشارکتی و یک سری حمایتی است و قطعا ساخت و ساز این 10 هزار و 500 واحد به شکل یکسان اجرایی نخواهد شد.

سلطانی تصریح کرد: اجرای مرحله بعد طرح بستگی به زمین‌های دولتی و سایر زمین‌هایی دارد که شرایط اجرای این طرح را داشته باشند، که نهایتا این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد و فعلا نمی‌توان اظهار نظر قطعی درباره زمین‌های موجود کرد.

شایان ذکر است، محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: ثبت‌نام مجدد طرح ملی مسکن به تامین زمین بستگی دارد و این قابلیت به خصوص در زنجان وجود دارد.

محمودزاده گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته با کمک و همکاری مسؤولان این استان پس از تامین زمین، متقاضیان باقیمانده در زنجان را پوشش خواهیم داد.

به گزارش فارس، در قالب «اقدام ملی تأمین مسکن» احداث 400 هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است که از این تعداد سهم استان زنجان 10 هزار و 500 واحد است.

در شهر زنجان اما ظرفیت ثبت‌نام در عرض 40 دقیقه به پایان رسیده و بسیاری از افراد متقاضی موفق به ثبت‌نام در این طرح نشدند.

انتهای پیام/73005/ق/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول