اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طلاق؛ پدیده‌ای نگران‌کننده در خراسان‌جنوبی/ «فقر اقتصادی» متهم ردیف اول

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید به حال وضعیت موجود کشور و استان در حوزه طلاق گریه کرد، گفت: در حال حاضر طلاق آسیب بسیار جدی و یک بیماری بسیار خطرناک در جامعه است که خطر آن از بیماری سرطان هم در جامعه بدتراست.

طلاق؛ پدیده‌ای نگران‌کننده در خراسان‌جنوبی/ «فقر اقتصادی» متهم ردیف اول

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی پیش از ظهر امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار داشت: هدف انقلاب ساماندهی به نابسامانی‌های دینی و فرهنگی بوده اما اینکه بعد از ۴۰ سال رنج نامه‌ها را در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌بینیم خیلی آزار دهنده است.

وی با بیان اینکه باید به حال وضعیت موجود کشور و استان در حوزه طلاق گریه کرد، بیان داشت: در حال حاضر طلاق آسیب بسیار جدی و یک بیماری بسیار خطرناک در جامعه است که خطر آن از بیماری سرطان هم در جامعه بدتراست.

طلاق اولین راهکار نیست

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره با اثرات زیان‌بار طلاق، از غفلت به این پدیده اجتماعی گلایه کرد و افزود: طلاق اولین راهکار نیست بلکه باید به‌عنوان آخرین راهکار در نظر گرفته شود، هر چند طلاق در اسلام دیده شده اما حلالی است که عرش خدا را به لرزه در می‌آورد.

حمیدی بیان داشت: طی سنوات گذشته همواره نمودار طلاق رو به افزایش و ازدواج رو به کاهش بوده است، هر چند شیب این تغییرات ملایم بوده اما رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در این زمینه نه تنها نظام مسؤولان بلکه خانواده‌ها هم مقصر هستند، تبیین کرد: باید نگاه و مطالعه جدیدی نسبت به این موضوع داشته باشیم و باید مسؤولان در این زمینه ریشه‌یابی انجام دهند چراکه با نگاه سطحی نمی‌توانیم با معلول مبارزه کنیم.

لزوم ریشه‌یابی مسئله طلاق

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اگر این مسائل را ریشه‌یابی نکنیم مشکل طلاق حل نمی‌شود، تصریح کرد: فقر اقتصادی یکی از مهم‌ترین ریشه‌های طلاق است و با تمام اقدامات انجام شده نه‌تنها فقر در جامعه کم نشده بلکه زیاد هم شده است.

حمیدی مطرح کرد: امروز تنها کسانی که در ازدواج جوانان نقش ندارند خانواده و بزرگتر‌ها هستند اما باید این ازدواج ها با عقلانیت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به ازدواج‌های زودهنگام به‌خصوص در بین دختران، مطرح کرد: هر چند این نوع ازدواج‌ها می‌تواند یک فرصت باشد اما از آن طرف باید توجه داشته باشیم که با شناخت انجام شود.

آموزش و مشاوره یک شعار نیست

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی خواستار ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل از ازدواج شد و خاطرنشان کرد: آموزش و مشاوره یک شعار نیست بلکه یک ضرورت است.

حمیدی ریشه‌کن کردن فقر را از دغدغه‌های جدی رهبری عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکلات در استان نباید منتظر نسخه از سوی مرکز باشیم بلکه باید هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.

وی جرائم مواد مخدر و اعتیاد را یکی از دلایل اصلی آسیب‌های خانواده دانست و افزود: در حال حاضر زندگی مردم از حالت سبک اسلامی خارج شده و همه به زندگی غیر اسلامی روی آورده و آموزه‌های اسلامی به شدت پایین آمده است.

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند کار فراقوه‌ای

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نابسامانی‌های اجتماعی ریشه در تضعیف مباحث دینی دارد، بیان داشت: یکی از عوامل مهم تهدیدات فضای مجازی، تضعیف آموزه‌های دینی در بین جامعه به‌خصوص نسل جوان و نوجوان است.

حمیدی با بیان اینکه امروز جوانان ما در معرض تهدیدات جدی و سؤالاتی هستند که پاسخ مناسب را دریافت نمی‌کنند، بیان داشت: خانواده، مسؤولان، مدیران ارشد، میانی و جزئی در این زمینه باید پای کار باشند و یک کار فراقوه‌ای انجام شود.

وی از راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم سرقت در دادگستری استان خبر داد و گفت: برای رفع این موضوع همه دستگاه‌ها باید کمک کنند.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول