اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بررسی ارتقای سطح ایمنی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور صیانت از سرمایه های انسانی و منابع مادی کشور و بهره گیری از ظرفیت‎های قانونی و هم‎افزایی منابع و توسعه همکاری‎های مشترک بین دستگاهی در راستای ارتقاء سطح ایمنی صنعت نفت، این نظام نامه بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و وزارت نفت منعقد شده است.

بررسی  ارتقای سطح ایمنی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نشست بررسی اجرای نظام نامه ارتقای سطح ایمنی در تاسیسات نفتی در خصوص توسعه شرایط ایمنی و موارد مرتبط با قانون کار با حضور مظفری مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  ابراهیمی مدیرکل تعاون و کار هرمزگان در شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد.

 در این نشست مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور صیانت از سرمایه های انسانی و منابع مادی کشور و بهره گیری از ظرفیت‎های قانونی و هم‎افزایی منابع و توسعه همکاری‎های مشترک بین دستگاهی در راستای ارتقاء سطح ایمنی صنعت نفت، این نظام نامه بر  اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و وزارت نفت منعقد شده است.

علی مظفری افزود: در این نظام نامه، رعایت استانداردها، مقررات، رویه ها و دستورالعمل‌های ایمنی وزارت تعاون و کار علاوه بر مقررات و آیین نامه‌های وزارت نفت و بهره گیری از ظرفیت‎های قانونی و هم افزایی منابع و توسعه همکاری‌های مشترک بین دستگاهی در راستای ارتقای سطح ایمنی در این صنعت تاکید شده است.

وی اظهار داشت: آموزش ایمنی کارگران، استفاده از پیمانکاران دارای صلاحیت ایمنی و بکارگیری مسول ایمنی دارای صلاحیت از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی سه هدف مهم در این راستا است که باید رعایت شود.

 مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آئین نامه ایمنی در بهره برداری از جایگاه های عرضه سوخت روز گذشته به امضا وزیر رسید که این آئین نامه سرفصلی برای آموزشها و تدوین استاندادهای لازم در حوزه ایمنی و استفاده از ظرفیت‌های های مشترک است.

وی افزود: با رعایت موارد ایمنی و آموزش در این خصوص می توان حوادث ناشی از کار را کاهش داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه صیانت از نیروی انسانی بعنوان اولویت این اداره کل مطرح است، گفت: در جهت حفظ نیروی کار و محیط امن و ایجاد اشتغال پایدار، قوانین و دستورالعمل هایی تدوین شده که کارگاهها ملزم به رعایت آن هستند و بازرسان کار نیز بر این امر نظارت دارند.

هادی ابراهیمی افزود: با توجه به اهمیت این شرکت در تولید و اشتغال، با تعامل و همکاری بازرسان کار و مسوولان ایمنی،  این شرکت می تواند بعنوان الگویی برای صنعت نفت باشد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول