اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

مالیات 1500 میلیارد تومانی نهادهای انقلابی در لایحه بودجه 99

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد تمام فعالیت‌های اقتصادی در نهادهای انقلاب اسلامی اعم از بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام در قالب شرکت‌ها صورت می‌گیرد و این نهادها مالیات خود اعم از مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی را پرداخت می‌کنند.

مالیات 1500 میلیارد تومانی نهادهای انقلابی در لایحه بودجه 99

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، با توجه به مطالب منتشر شده در رسانه‌ها در مورد مالیات نهادهای انقلاب اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور توضیح‌های مهمی منتشر و تأکید کرد که جداول بودجه دارای مبانی محاسباتی خاص بوده و به صورت حرفه‌ای تنظیم می‌شوند، به همین دلیل برای روشن شدن افکار عمومی بر چند نکته تأکید می‌شود. 

در این توضیح تصریح شده است که تمام فعالیت‌های اقتصادی در نهادهای انقلاب اسلامی اعم از بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در قالب شرکت‌ها صورت می‌گیرد و این نهادها مالیات خود اعم از مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی را پرداخت می‌کنند که این رقم برای بودجه سال ۱۳۹۹ حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

در توضیح مذکور همچنین عنوان شده است که شرکت‌های آستان قدس رضوی که ماهیت موقوفه‌ای دارند، مالیات خود را به خزانه پرداخت می‌کنند و از آنجا که موقوفه‌ها معاف از مالیات هستند، منابع مالیاتی مذکور صرف فعالیت‌های محرومیت‌زدایی فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی می‌شود و این رقم برای سال ۱۳۹۹ حدود ۶۵  میلیارد تومان است.

در ادامه این توضیح آمده است: علت درج عدد یک در ردیف‌های درآمدی نهادهای ذکر شده استفاده حداکثری از ظرفیت تحقق منابع مربوط بوده که صرف هزینه‌هایی مانند عدالت آموزشی و تجهیز آموزشگاه‌های آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم موضوع ماده ۸۷ قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت(۲) می شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول