اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تمجید دبیر جشنواره سینماحقیقت از مستندهای بخش شهید آوینی

سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»‌ درباره مستندهای حاضر در بخش جایزه شهید آوینی گفت: فیلم‌های شاخص، تأثیرگذار و مهمی در این بخش داریم که از حیث سوژه استراتژیک و از منظر تکنیک، هماورد سینمای روز مستند دنیا هستند.

تمجید دبیر جشنواره سینماحقیقت از مستندهای بخش شهید آوینی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، «جایزه شهید آوینی» ویژه نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است که برای ششمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار می‌شود و سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مسعود فراستی و مهدی قربان‌پور ۳ فیلم برگزیده این بخش را از میان ۲۹ فیلم حاضر انتخاب می‌کنند.

حمیدی‌مقدم، دبیر جشنواره درباره کیفیت آثار حاضر در این بخش به خبرنگار سینمایی فارس گفت: فیلم‌های شاخص بسیاری در بخش شهید آوینی داریم، فیلم‌هایی که بدون هیچ دخل و تصرف و سفارش، خودجوش وارد جریان جشنواره شدند و بسیار تأثیرگذار و مهم هستند.

وی درباره ترکیب موضوعی فیلم‌های حاضر در این بخش گفت: در این بخش فیلم‌های استراتژیکی داریم و نگاه‌های متفاوت را به حوزه دفاع مقدس و انقلاب شاهد هستیم؛ از کاوش در پرتره‌های تأثیرگذار با سبک زندگی اسلامی تا انگاره‌های شهید آوینی.  یعنی در چند جهت این آثار وجود دارد، فیلم‌های استراتژیکی در نگاه سیاسی داریم و اینطور نیست که فقط درباره مدافعان حرم فیلم داشته باشیم.

به گفته حمیدی‌مقدم، اتفاق ویژه‌ای در ساخت فیلم‌های بخش شهید آوینی به لحاظ تکنیک و هماوردی با سینمای روز مستند دنیا رخ داده است. البته چون پتانسیل آن وجود داشته و امکان این رخ‌نمایی بوده است؛ در حوزه مناطق بحران مانند سوریه آثار درخشان‌تری در جشنواره امسال حضور دارند.

دبیر سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت اذعان کرد: برخی از دوستان گله‌مند بودند که چرا فیلم ما در بخش شهید آوینی انتخاب شده است، اما باید بگویم این بخش آنقدر باکیفیت است که خودش امکان تبدیل‌شدن به یک جشنواره را دارد.

رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره رکوردداران حاضر در این بخش گفت: آقای مرتضی شعبانی در بخش شهید آوینی ۶ فیلم در مقام تهیه‌کننده دارند. ایشان تأثیر خوبی در حوزه مستند دارند و سوژه‌ها را هوشمندانه انتخاب می‌کنند و در دو مستند با ایشان مشارکت داشتیم. چون مرکز گسترش به مستندهای مسئولانه توجه ویژه دارد.

حمیدی‌مقدم در پایان درباره بلیت‌فروشی فیلم‌ها که امسال برای نخستین بار در جشنواره انجام گرفت، گفت: برای حمایت از سینمای مستند، سهم کامل بلیت‌فروشی به فیلمسازان می‌رسد و در آثار مشترکی که با دیگر سازندگان داریم، سهم خودمان را صرف تهیه‌کننده و کارگردان می‌کنیم تا برای ساخت مستند بعدی ترغیب شوند.

سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»‌ عصر امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه می‌دهد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول