اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ابهام در آینده اقتصادی با ارز 4200 و سرکوب نرخ ارز/ تذکر به امضا طلاهایی‌های استان اصفهان

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: سرکوب نرخ ارز کاری است که افغانستان و عراق هم نکردند و تا زمانی که این سیاست اصلاح نشود، رشد اقتصادی نخواهیم داشت و آینده‌ای برای اقتصاد نمی‌توان متصور شد.

ابهام در آینده اقتصادی با ارز 4200 و سرکوب نرخ ارز/ تذکر به امضا طلاهایی‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حسن قاضی‌عسگر عصر امروز در نشست خبری با حضور مدیرکل گمرک استان اظهار کرد: ارائه بسته‌های خدماتی با هدف کمک به تولید کنندگان در دستور کارمان است و در کارگروهی مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی می‌کنیم و مشکلاتی را در جلساتی که یکشنبه‌ها با حضور استاندار داریم، احصا و درصد برطرف کردن آن‌ها موانع را برطرف می‌کنیم و همچنین با ارائه بسته‌‌های حمایتی تلاش می‌کنیم تا بازهم مشکلات را کاهش دهیم.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: برخی از مسائلی که در گمرک وجود دارد، نیاز به تصویب قانون داشت که این موارد احصا و با امضای استاندار به مسؤولان عالی‌رتبه اعلام شده است.

وی عنوان کرد: عدم توجه به قیمت تمام شده محصولات یکی از مشکلات ما در کشور است و هزینه‌های اداری و تصمیمات ما بسیار بالاست.

قاضی‌عسگر مطرح کرد: در بسته‌های حمایتی تلاش شده تا فرآیندها اصلاح شود و از زمانی که آمدیم، تلاش کردیم این فرآیندها را اصلاح کنیم و به عنوان مثال دریافت مجوزات گلخانه‌ها و مجوزات در حوزه کشاورزی را از 4 ماه به یک هفته کاهش پیدا کرده است.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: دارندگان امضاهای طلایی در دستگاه مختلف اجرایی که کار مردم را درست انجام نمی‌دادند، احصا و با آن‌ها جلسات و تذکراتی را ارائه کردیم.

وی خاطر نشان کرد: چند نرخی بودن نرخ ارز باعث فساد می‌شود و سرکوب نرخ ارز کاری است که افغانستان و عراق هم نکردند ولی ما انجام دادیم و باعث کاهش ارزش‌ها شدیم؛ تا زمانی که این سیاست اصلاح نشود، رشد اقتصادی نخواهیم داشت و آینده‌ای برای اقتصاد نمی‌توان متصور شد.

قاضی‌عسگر عنوان کرد: یارانه‌های کور که درست و به جا هزینه نمی‌شود باعث از بین رفتن منابع می‌شود و باعث می‌شود که پول نداشته باشیم تا سیستم تامین اجتماعی‌مان را اصلاح کنیم یا پول نداریم به کمیته امداد بدهیم که از بافندگان فرش ما را حمایت کند.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: در کشوری که این همه منابع داریم نباید وضع این‌گونه باشد، بالا بودن نرخ بهره باعث کاهش تولید شده است و وابستگی به نفت و خام‌فروشی از طریق نفت باعث شده مثل یک بچه پول‌داری بزرگ شدیم که ارزش پول را متوجه نمی‌شویم.

وی در ادامه گفت: یک اصلاح جزیی در قیمیت بنزین چقدر تبعات داشت چون به موقع انجام نشد و گذاشتند کارد به استخوان برسد و بعد اصلاح قیمت کردند و نحوه عمل درست نبود.

قاضی‌عسگر مطرح کرد: در شورای گفت‌وگو که اعضای مختلفی در آن هستند، مشکلات را احصا می‌کنیم و به دستگاه‌های مختلف منتقل می‌کنیم تا شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم و بیش از ۷۰ درصد از مشکلاتی که در جلسات کارگروه اقتصادی احصا شده، تاکنون برطرف شده‌اند.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاملا مخالف هستم که صرف واردادت دارو، برنج و کالاهای مصرفی می‌شود که این باعث افزایش مصرف بی‌رویه این کالاها شده و کسب و کار در این حوزه را دچار مشکل کرده است.

وی مطرح کرد: به مواد پلیمری که در ایران تولید می‌شود یارانه تعلق می‌گیرد و میزان یارانه به اندازه تفاوت ارز نیمایی و آزاد است و این موضوعی است که اخیرا من خودم متوجه شدم و این موضوع را به دستگاه‌های مرتبط اعلام کردم که این یارانه اشتباه است.

قاضی‌عسگر عوامل کاهش صادرات فرش دستباف را این‌گونه عنوان کرد: تعداد تشکل‌ها در حوزه فرش دستباف زیاد است ولی کار کارشناسی در حوزه کاری خودشان ندارند؛ همچنین طراحی نامناسب برای مشتریان خارجی، هزینه‌های بالای تولید و تعرفه‌های بی‌جا بروی فرش باعث شده که صادرات این محصول کاهش پیدا کند.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: مکانیزم صادرات و واردات را برای محصولات به کار گرفتیم و بارزترین موضوع بحث گوشت بود و جایی که ما حتی نمی‌دانستیم اصلا چند شرکت واردکننده گوشت داریم، نهایت توانستیم با ارز آزاد گوشت وارد کنیم و بازار را تنظیم کنیم و باهمان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی محصول را به فروش رساندیم که این هم یک مثال دیگر برای ناکارآمدی این ارز است.

وی در پایان اظهار کرد: دیگر مجوز گاوداری نمی‌دهیم زیرا ظرفیت استان پر شده است و در حال تشویق دامدارای‌ها به سمت دام‌های کم مصرف و پربازده هستیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول