اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نامه عضو شورای شهر مشهد به علی مطهری/ ممنوعیت فروش تراکم، تصمیم صحیح در شرایط نامناسب

احمد نوروزی، اولین شهردار شورایی و عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در نامه‌ای خطاب به علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد ممنوعیت و جرم بودن فروش تراکم در شهرها مواردی را مطرح کرده است.

نامه عضو شورای شهر مشهد به علی مطهری/ ممنوعیت فروش تراکم، تصمیم صحیح در شرایط نامناسب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد نوروزی، اولین شهردار شورایی و عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در نامه‌ای خطاب به علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد ممنوعیت و جرم بودن فروش تراکم در شهرها مواردی را مطرح کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای علی مطهری

نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

پیشنهاد ممنوعیت و جرم بودن فروش تراکم در شهرها از سوی جنابعالی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که هر چند از منظر شهرسازی عالی است اما در شرایط فعلی آیا به تبعات این تصمیم هم فکر شده است؟

آیا می‌دانید بیش از 50 درصد هزینه شهرها از محل جرائم ساختمانی و فروش تراکم تأمین می‌شود؟

در شرایط فعلی بیشتر شهرداری‌ها برای اداره روزمره شهر دچار مشکل هستند، حقوق پرسنل، هزینه جمع‌آوری زباله و نظافت شهر و نگهداری فضای سبز آن‌ها به سختی انجام می‌شود.

آیا می‌دانید چندین هزار نیروی، برخی از شهرداری‌ها ماه‌ها است حقوق دریافت نکرده‌اند؟

آیا می‌دانید برخی از مشکلات ترافیکی، آلودگی هوا و دیگر مشکلات در شهرها خصوصاً کلان شهرها به‌دلیل نداشتن اعتبار کافی شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند مترو است.

جناب آقای مطهری

آیا می‌دانید چرا شهرها به تراکم فروشی افتاده‌اند؟

به‌خاطر تصمیم نادرست مجلس شورای اسلامی در سال 1362 مبنی بر حذف یک‌باره  کمک‌های دولت به شهرداری‌ها قبل از  تأمین منابع جایگزین و به‌خاطر تعلل، وزارت کشور در اجراء تکلیف 6 ماهه برای ارسال لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس را پس از 36 سال هنوز اجرایی نکرده است و در مصوبات متعددی حقوق شهرداری بخشیده شده و علت آن عدم تخصص و تناسب وزارت کشور به‌دلیل حجم مسؤولیت‌ها برای مدیریت امور شهرها نیست.

این تصمیم مجلس شورای اسلامی تصمیم صحیحی است که در شرایط غلط و بدون تأمین پیش نیاز گرفته شده است و در صورت اجرایی شدن بسیاری از شهرهای بزرگ کشور دچار بحران مالی خواهند شد و به‌تبع ارائه خدمات به شهروندان نیز دچار مشکل می‌شود.

جناب آقای مطهری

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از جنابعالی و تمامی نمایندگان مردم شریف ایران در خانه ملت تقاضا می‌کنم قبل از ایجاد بحران در اداره شهرها، منابع جایگزین پایدار حداقلی را برای اداره روزمره شهرها تامین و سپس ممنوعیت و جرم بودن فروش تراکم را اجرایی کنند.

جهت اصلاح امور شهرداری‌ها سازمان یا وزارت‌خانه اختصاصی جهت مدیریت امور شهرداری‌ها و شهرها تشکیل شود.

احمد نوروزی

اولین شهردار شورایی و عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس»

انتهای پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول