اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سکوت شکسته شده یا شلیک با تفنگ خالی!

شکسته شدن سکوت استاندار مازندران در قبال تخلفات انجام شده در منطقه چهاردانگه مازندران ابعاد جدیدی از پرونده انتقال زباله ساری به چهاردانگه را گشود که غیر از شهردار سابق، فرماندار سابق ساری که در همین دولت ارتقاء مدیریتی گرفته و در کسوت معاون سیاسی امنیتی فعالیت داشته و نهایتا کرسی استانداری را کسب کرد درباره سکوت چند ساله پاسخگو باشد.

سکوت شکسته شده یا شلیک با تفنگ خالی!

خبرگزاری فارس مازندران|موضوع زباله شهرستان ساری در روزهای اخیر وارد مباحث جدیدتری شده است؛ ابعاد پشت پرده‌ای در ارتباط با عدم تکمیل کارخانه زباله‌سوز ساری وجود داشت که کمتر درباره آن پرداخته می‌شده است.

استاندار مازندران بالاخره روزه سکوت در برابر تخلفات انجام شده را شکسته و مطالبی را درباره تخلف شهردار سابق ساری مطرح کرده است.

 

مطلب منتشر شده از سوی استاندار مازندران در فضای مجازی در ارتباط با تخلفات شهردار سابق ساری و مشکلاتی که بابت انتقال نامناسب زباله گریبانگیر مردم چهاردانگه شده است در هیچ رسانه‌ی منتسب به استانداری تکذیب نشده است.

 

استاندار مازندران در اظهارات خویش اعلام کرده است که مدیرانی که در موضوع پسماند ساری تخلف کردند باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای تامین استان مازندران در ادامه عنوان کرد؛ نباید در برابر خواسته مردم مظلوم پشتکوه و تمایل عده‌ای فاسد برای دزدی‌های میلیاردی با کتک زدن مردم صدای مردم را خفه کنیم.

 مدیران سابق شهرداری پول دولت را با انحراف در جای دیگری هزینه کردند، واگذاری کار به شرکت دیگر از سوی شرکت تی‌تی‌اس و شهرداری تخلف بود.

استاندار مازندران خواستار تهیه گزارش در سریع‌ترین زمان شده و اعلام کرد: انتظار داریم که دستگاه قضایی برای برخورد ورود پیدا کند؛ تخلفات شهردار سابق باید در دادگاه بررسی شود، مماشاتی وجود ندارد، چرا باید مماشات کنیم، بدهی چند هزار میلیارد تومانی شهرداری ساری و کارمندان شهرداری صندلی برای نشستن ندارند؛ برداشته شدن میلیاردها تومان از بیت‌المال و عدم پاسخگویی در این زمینه از دیگر مسائلی بود که گفته می‌شود، حسین‌زادگان آن را به مجموعه شهرداری در دوره مدیریت قبلی نسبت داده است.

بازخوردهای متفاوتی از صحبت‌های استاندار در بین محافل وجود دارد؛ اظهارات استاندار مازندران حقانیت مردم چهاردانگه را به اثبات  رسانده و پرده از کم‌کاری‌های تاریخی در استان نسبت به بحث پسماند را به اثبات می‌رساند.

کم‌کاری که حتی دامن مسؤولان سابق استان نه تنها در بحث چهاردانگه در سایر نقاط مازندران را می‌گیرد و شعاع آن فراگیرتر است.

 

معرفی افراد کم‌کار و متخلف در حوزه پسماند شهرستان ساری گام جلو استاندار برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای مازندران را نباید نادیده گرفت و این موضوع هم فتح بابی برای بررسی کم‌کاری‌های مدیران پس از اتمام مسؤولیت‌شان هم می‌تواند باشد و مدیران استانی و شهرستانی در صورت ارتقاء مدیریتی در قبال کم‌کاری‌ها و تخلفات انجام شده گذشته باید پاسخ‌گو باشند.

اما آنچه که این روزها برای افکار عمومی و مردم قابل هضم نیست، سکوت طولانی مدت حسین‌زادگان در قبال تخلفاتی که از نزدیک در جریان آن بوده است و این راز را در دل خویش تاکنون نگه داشته است.

البته فشارهای مالی به شهرداری ساری بابت بدهی‌های سنگینی که از گذشته به جای مانده را هم نمی‌توان در انتقاد استاندار از شهردار سابق دخیل ندانست که حسین‌زادگان این راز را با رسانه‌ها در میان گذشته است.

نکته اینجاست که چرا استاندار در آستانه دو ساله شدن مدیریت خویش در استان دستور پیگیری‌های این موضوع را داده است؟

غیر از شهردار سابق، افکار عمومی و رسانه‌ها انتظار دارند که  فرماندار سابق شهرستان ساری که در همین دولت ارتقاء مدیریتی گرفته و در کسوت معاون سیاسی امنیتی فعالیت داشته و نهایتا کرسی استانداری را کسب کرد درباره سکوت چند ساله پاسخگو باشد، حالا که بحث دادگاه و دادگاه‌کشی مطرح شده انتظار است این مدیران هم در کنار شهردار در ارتباط با کم‌کاری‌های انجام شده و سکوتی که در قبال تخلفات شهردار سابق ساری داشتند به مردم افکار عمومی و در صورت تشخیص دستگاه قضا به محاکم قضایی پاسخگو باشند.

 

نگارنده رویه استاندار مازندران در پاسخ‌گو کردن مدیران سابق استان را گام رو به جلو در توسعه استان می‌بیند و ای کاش این اظهارنظر و تصمیم برای بررسی درست  در زمان شروع مسؤولیتش گرفته می‌شد که در منطقه چهاردانگه به اذعان حسین‌زادگان کار به کتک‌کاری مردم که وی رئیس شورای تأمین آن بوده است، کشیده نمی‌شد.

تخلفات انجام شده در چهاردانگه مازندران مربوط به یک سازمان بوده و تاوان این کم‌کاری‌ها نباید به پای نظام نوشته شود به همین دلیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این ارتباط با پرونده زد و خورد مردم چهاردانگه مازندران ورود پیدا کرده است.

 

در آخرین پیگیری انجام شده از سوی خبرنگار فارس حجت‌الاسلام ترکاشوند مدیرکل استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور ستاد امر به معروف کشور از تهیه لایحه برای طرح دعوی در ارتباط با کم‌کاری‌های انجام شده در قبال مردم چهاردانگه و ارسال آن به ریاست قوه قضائیه خبر داده است.

اما انتظاراتی که افکار عمومی از استاندار مازندران پس از بیان تخلفات مطرح شده دارند چرایی طرح دیر هنگام این موضوع است که انتظار است استاندار رسانه‌ای مازندران به این ابعاد هم پاسخ دهد؟

اما نکاتی دیگر؛ ایجاد زباله‌سوز اصولا ارتباطی به شهرداری ساری ندارد و شهرداری برای حمایت و پشتیبانی از این پروژه به یاری دولت شتافت تا مردم مرکز استان از رنج چندین ساله انباشت و دفع غیربهداشتی زباله رهایی یابند.

همچنین با توجه به اینکه اجرای این پروژه به پیمانکار بخش خصوصی سپرده شد معلوم نیست چرا استاندار مازندران اینک آن را بهانه‌ای برای حمله به شهردار سابق قرار داد در حالیکه تخلفات احتمالی در این مسیر نیز از سوی دستگاه‌های متولی مانند بازرسی کل کشور به راحتی قابلیت پیگیری دارد و انتقاد شدید استاندار مازندران به این بهانه به مثابه شلیک با تفنگ خالی است که اثر وضعی ندارد.

 

از سوی دیگر استاندار مازندران در این اظهارات به کتک زدن مردم چهاردانگه اشاره و در حالی از آن انتقاد کرد که عملیات انتقال زباله به منطقه پشتکوه چهاردانگه با پیشنهاد او اجرایی شد و برخورد با مردم مومن وقانع آن منطقه نیز با مدیریت و دستور وی صورت گرفت و این موضوع را  نمی‌توان با انتقادهای ساختگی و موج آفرینی مصنوعی به‌فراموشی سپرد..!

 ‏به هر حال با توجه به ضعف شدید تیم مدیریتی دولت در مازندران که کارنامه بسیار ضعیفی در سامان‌رسانی مشکلات توسعه‌ای و تحقق مطالبات مردمی دارد طراحی و اجرای سناریوی جدید مشابه آنچه توسط استاندار مازندران کلید زده شد، در روزهای منتهی به انتخابات دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول