اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دریافت نظر پژوهشگران در مورد آمایش سرزمینی و منظومه روستایی زنجان

استاندار زنجان گفت: نظر پژوهشگران در مورد آمایش سرزمینی و منظومه روستایی زنجان اخذ می‌شود

دریافت نظر پژوهشگران در مورد آمایش سرزمینی و منظومه روستایی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان زنجان ظهر امروز با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان زنجان، اعضای هیأت‌های علمی و اساتید دانشگاه‌های زنجان برگزار و از پژوهشگران برتر تقدیر شد.

استاندار زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه باید دید، آیا پژوهش گفتمان غالب در استان است، اظهار کرد: باید دید اگر پژوهش گفتمان غالب نیست، علت آن چیست؟

فتح‌الله حقیقی با اشاره به بالا بودن رتبه بالای ایران در رشد علمی و پژوهش در کشور بیان کرد: اگر پژوهش گفتمان غالب است، چرا تخصیص اعتبار در این زمینه اتفاق نمی‌افتد.

وی با طرح این سوال که چرا نتوانستیم پژوهش را تبدیل به ثروت کنیم، خاطر نشان کرد: باید ایرادات را بررسی و برای رفع آن تلاش کرد.

استاندار زنجان با اشاره به برون‌سپاری همه فعالیت‌های هفته پژوهش به دانشگاه‌ها در سال‌جاری عنوان کرد: با این اقدام ایمان و اعتقاد خود به توان دانشگاه‌ها را نشان دادم.

وی با بیان اینکه آمایش سرزمین استان زنجان از سال گذشته آماده  است، بیان کرد: این آمایش را نپذیرفته و خواستار دریافت نظر اساتید و دانشجویان شده‌ایم.

حقیقی با بیان اینکه منظومه روستایی استان زنجان نیز در معرض انتقاد اساتید و دانشجویان قرار می‌گیرد، بیان کرد: باید در این زمینه کار کابردی انجام شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید موازی‌کاری‌ها حذف شود، تاکید کرد: باید ریسک اتخاذ تصمیم کاهش پیدا کند و افق‌های آتی دیده شود.

حقیقی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در تصمیم‌‌سازی‌ها موثر باشند، عنوان کرد: تصمیمات بر روی کاغذ با واقعیت متفاوت است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بهره‌وری در دنیا در حال اجرا است، گفت: در این زمینه ما می‌توانیم بسیار صحبت کنیم، ولی در اجرا ناتوان هستیم.

وی با بیان اینکه پسماند روی در زنجان با وزن  ۷ میلیون تن دارای ارزش یک هزار میلیارد تومانی است، گفت: باید نظر صاحبان اندیشه در مورد هزینه‌کرد فروش این پسماند را جویا شد.

حقیقی با بیان اینکه امروز بزرگترین تکلیف ما ایجاد آرامش در جامعه است، گفت: باید عوارض از بین رفتن آرامش در جامعه نشان داده شود.

استاندار زنجان با اشاره به فعالیت در زمینه کنترل جمعیت شاغلان در استان بیان کرد: اشتغال حوزه کشاورزی بسیار بالا است که با ورود دانش بسیاری از مشکلات حوزه رفع می‌شود.

 وی با بیان اینکه مرحله چهارم انتخابات و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان به پایان می‌رسد، تصریح کرد: اقدامات قانونی توسط کمیته اجرایی انجام می‌شود.

حقیقی با اشاره به اینکه ارتقای مقوم‌های وحدت مهم‌ترین اولویت انتخابات است، تاکید کرد: نباید هیچ کس در این انتخابات تماشاچی باشد.

استاندار زنجان با اشاره به برخورد جدی با تبلیغات زودهنگام گفت: همه تلاش‌ها برای اجرای دقیق قانون و برگزاری انتخاباتی سالم در استان زنجان را انجام خواهیم داد.

تحصیل ۲۷ درصد دانشجویان زنجان در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در این مراسم با اشاره به فعالیت ۳۷ مرکز آموزش عالی در استان زنجان اظهار کرد: از این تعداد هشت واحد مربوط به دانشگاه آزاد بوده است.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه آمار اعضای هیأت علمی استان زنجان یک هزار و ۵۵۸ نفر است، بیان کرد: ۴۴۲ نفر از این اعضا در دانشگاه آزاد استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد از مجموع دانشجویان استان زنجان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، ادامه داد: از مجموع ۴۴ هزار و ۱۳۹ دانشجوی استان تعداد ۱۲ هزار و ۱۲۰ دانشجو در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند.

فیروزفر با اشاره به ضرورت تحول در همه ابعاد آموزشی در دانشگاه‌ها بیان کرد: این تحولات باید در مسیر سند جامع علمی کشور، افق چشم‌انداز 1404 و مصوبات هیأت امنای دانشگاه‌ها باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه باید به دانشگاه نسل سوم و چهارم توجه شود، اضافه کرد: توجه به دانش تولیدی در مقابل دانش ترویجی و تقلیدی در دانشگاه نسل سوم و چهارم مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه اگر نگاهی به دو شاخص تولید علم و کاربست علم داشته باشیم، می‌‌بینیم که در کاربست علم موفق نبوده‌ایم، تاکید کرد: تبدیل علم به فناوری امروز یک نیاز است.

فیروزفر با بیان اینکه دو معاونت شبکه آزمایشگاهی و تحقیقات و فناوری در دانشگاه آزاد ایجاد شده است تصریح کرد: تلاش داریم با فعالیت این معاونت‌ها بتوانیم خلاء پرورش ایده‌ها پر شود.

ضرورت ورود پژوهش به مدارس

رئیس دانشگاه زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌‌ریزی برای برگزاری هفته پژوهش در زنجان عنوان کرد: پنج کمیته اصلی ذیل ستاد گرامیداشت هفته پژوهش تشکیل شد.

سید محسن نجفیان با تاکید بر تلاش برای آشناسازی دانشجویان و ورود آنها به بخش پژوهش بیان کرد: باید تلاش کرد در آموزش و تربیت، پژوهش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول