اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بودجه 1.375 میلیارد دلاری کنگره برای ساخت دیوار مرزی

سه منبع کنگره اعلام کردند که نمایندگان کنگره در صدد هستند در لایحه بودجه دولت فدرال برای سال 2020، 1.375 میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک تخصیص دهند.

بودجه 1.375 میلیارد دلاری کنگره برای ساخت دیوار مرزی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه منبع کنگره به وبگاه آمریکایی «هیل» گفتند که نمایندگان کنگره موافقت کرده‌اند تا 1.375 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار مرزی در امتداد مرز آمریکا-مکزیک تخصیص دهند.

طبق توافقنامه نمایندگان کنگره که هنوز متن آن منتشر نشده است، کنگره در حقیقت همان میزان بودجه‌ای را که در  لایحه بودجه دولت فدرال برای سال ۲۰۱۹ برای دیوار مرزی تخصیص داده بودند، در لوایح بودجه فدرال برای سال ۲۰۲۰ گنجانده‌اند. با اینحال، این بودجه بسیار کمتر از پنج میلیارد دلاری است که ترامپ برای دیوار مرزی پیشنهاد داده بود.

لایحه سنا برای تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی (DHS) شامل تخصیص پنج میلیارد دلار برای تأمین بودجه دیوار مرزی جدید در امتداد مرز آمریکا-مکزیک می‌شود اما این در حالی است که لایحه مجلس نمایندگان آمریکا هیچ بودجه‌ای را برای دیوار مرزی تخصیص نداده است.

از طرف دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا در هنگام تصویب بودجه مالی ۲۰۱۹، درخواست کرد تا بودجه بیش از یکصد پروژه ساخت نظامی که مبلغی معادل ۳.۶ میلیارد دلار است، برای ساخت دیوار در مرز جنوبی با مکزیک هزینه شود.

یکی از مشاوران دموکرات کنگره تصریح کرد که لایحه بودجه فدرال برای سال مالی ۲۰۲۰، شامل محدودیت‌هایی می‌شود که ترامپ را موظف می‌کن این پول را در بخش «ریو گراند والی» واقع در شمال آمریکا مورد استفاده قرار دهد. 

دو منبع کنگره تأیید کردند توافقات نمایندگان کنگره در خصوص بودجه فدرال برای سال ۲۰۲۰، علیرغم محدودیت‌ها به ترامپ این قدرت را می‌دهد که مازاد بودجه‌ را به ساخت دیوار مرزی اختصاص دهد.

طبق این گزارش، دموکرات‌ها همچنین قصد داشتند در لایحه بودجه سال مالی ۲۰۲۰ برای محدود کردن قدرت اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا یکسری محدودست‌های جدیدی را اضافه کنند اما جمهوری‌خواهان هشدار دادند که این اقدام در مجموع شانس رسیدن به توافق نهایی در خصوص بودجه ۲۰۲۰ را از بین خواهد برد.

طبق گزارش هیل، لوایح مربوط به بودجه سال مالی ۲۰۲۰  فدرال، اواخر روز گذشته برای بررسی در کنگره مطرح شد و کنگره باید تا پایان ۲۰ دسامبر (۲۹ آذرماه) بودجه دولت فدرال آمریکا را تأمین کنند تا از تعطیلی دولت فدرال جلوگیری کنند در غیر اینصورت از ۲۱ دسامبر (۳۰ آذرماه) دولت تعطیل می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول