اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

باید دیوار ساختگی بین علم و دین برداشته شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط قوی بین حوزه و دانشگاه گفت: باید برای از بین بردن دیوار ساختگی بین علم و دین تلاش کرد.

باید دیوار ساختگی بین علم و دین برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان رشید حیدری‌مقدم پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت شهادت آیت‌الله دکتر مفتح اظهار کرد: هر سال در استان همدان یادواره شهید فرهنگی کشور و گرامیداشت مقام شهیدمفتح برگزار می‌شود که افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این مراسم چند سال پیش به همت رئیس حوزه علمیه همدان  تشکیل شد و در این سال‌ها برنامه‌های درخور برگزار شده است گفت: در راستای افزایش وحدت حوزه و دانشگاه قرار شد مراسم نکوداشت یک سال در فضای دانشگاه و یک سال نیز در فضای حوزه علمیه برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تأکید کرد: این همگرایی که نتیجه تفکر و اندیشه بلند شهید مفتح محسوب می‌شود در دانشگاه و مخصوصا در استانی که زادگاه آن شهید است، پررنگ‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: هر سال تمام اعضای هیات‌ رئیسه دانشگاه علوم پزشکی خدمت رئیس حوزه علمیه استان و دیگر دوستان حوزوی می‌رسیم و از رهنمودهای آنها بهره‌مند می‌شویم.

حیدری‌مقدم گفت: سال گذشته برنامه‌ریزی شد در این مراسم از حضور وزیر بهداشت که سابقه فرهنگی دارد، بهره‌مند شویم، خوشبختانه امسال این امر با پیگیری‌ها محقق شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم ارتباط حوزه و دانشگاه هر روز انسجام بیشتری پیدا کند و ما بتوانیم از برکات خون شهدا بهره‌مند شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تاکید کرد: امیدواریم ضمن افزایش ارتباط حوزه و دانشگاه، دیوار ساختگی بین علم و دین کمتر شود.

فرزند شهید آیت‌الله مفتح نیز با بیان اینکه این مراسم باشکوه به مناسبت بزرگداشت شهید مفتح برگزار شده است اظهار کرد: ایشان در همدان به دنیا آمدند، در حوزه علمیه آیت‌الله آخوند ملاعلی مقدمات دروس حوزوی را گذراندند، در ۱۵ سالگی وارد حوزه علمیه قم شدند و با فعالیت در دانشگاه و حوزه علمیه و بعد از عمری با برکت در ۵۱ سالگی به شهادت رسیدند.

محمدمهدی مفتح ضمن قدردانی از حضور وزیر بهداشت در این جلسه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی است و شخصیت‌های بزرگی نیز در طول انقلاب در حوزه و دانشگاه درخشیدند و شهید شدند که می‌توان به شهید مطهری و شهید مفتح اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید مفتح در صحن دانشگاه هدف گلوله منافقین کوردل قرار گرفت تأکید کرد: اگر دو مرکز علمی وحدت داشته باشند می‌توانند انقلاب اسلامی را به سمت اهداف خود هدایت کنند.

فرزند شهید آیت الله مفتح گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید موضوع چنین جلساتی باشد، مسئله‌ای که امام(ره) بر آن تاکید داشتند و شخصیتی مانند شهید مفتح آن را پیگیری کردند.

وی تأکید کرد: امیدواریم با حضور شخصیت‌هایی مانند دکتر نمکی در حوزه دانشگاه و شورای انقلاب فرهنگی و تصمیم‌گیران این حوزه و نیز اقدامات صورت گرفته در حوزه علمیه شاهد تحقق هدف مقدس وحدت باشیم.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول