اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ایجاد 150 هزار شغل در سال آینده/ تأمین ۱۵ درصد نیاز کشور به co2

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: برای سال آینده ۶۰ هزار طرح کوچک و متوسط در برنامه داریم که تسهیل گری کنیم و در پی آن ۱۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

ایجاد 150 هزار شغل در سال آینده/ تأمین ۱۵ درصد نیاز کشور به co2

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم افتتاح کارخانه کربن شهرری با بیان اینکه مهمترین مسئله امروز بحث معیشت است، اظهار کرد: امروز کارآفرینان، فرماندهان جنگ اقتصادی هستند که باید دستشان را ببوسیم و از آنها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه‌ای پایدار است که هم مسئله نسل حاضر را حل کند و هم به نسل آینده آسیبی نرساند، افزود: توسعه‌ای که همراه با عدالت نباشد مورد قبول نظام اسلامی نیست و در چهارچوب سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی جایی ندارد. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: روزانه ۱۰۰ طرح کوچک در کشور توسط این ستاد اجرا می شود که معادل ۳۰۰ شغل است و برای سال آینده ۶۰هزار طرح کوچک و متوسط در کشور تسهیل گری می کنیم که در پی آن ۱۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.  

ی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید بر پیشرفت دارند، گفت: محدود کننده توسعه، محیط زیست است و با توجه به اینکه بحث محیط زیست یک حق بشری است و نمی‌توانیم آن را از زندگی حذف کنیم باید در اجرای پروژه ها به حفظ آن دقت کنیم. 

1000 هکتار زمین لم یزرع در تهران تبدیل به جنگل شد

مخبر با بیان اینکه در ستاد اجرایی پروژه‌ای که پیوست محیط زیست نداشته باشد اجرا نمی کنیم، تصریح کرد: در تهران هزار هکتار زمین لم یزرع را تبدیل به جنگل کردیم، در خراسان جنوبی هزار متر مرتع برای پرورش شتر ایجاد می‌کنیم که از این طریق هم زمین احیا می شود و هم و پرورش شتر گسترش می یابد همچنین در سیستان و بلوچستان 2 هزار هکتار برای محیط زیست و درختکاری هدف گیری کرده ایم. 

وی با بیان اینکه معضل بیکاری جدی است و منشا همه آسیب های اجتماعی معیشت است، گفت: در کشور ما نعمت های زیادی مانند نفت، معدن، آب، کشاورزی و از همه مهمتر نیروی انسانی جوان، خلاق، باانگیزه، توانمند و دلسوز وجود دارد که متاسفانه نتوانستیم از این سرمایه های عظیم به خوبی استفاده کنیم. 

مسعود احمدی مدیرعامل کارخانه کربن ری نیز در مراسم افتتاح این کارخانه در شهرستان ری، اظهار کرد: این کارخانه تولید کننده گاز دی اکسید کربن به روش بازیافت است که برای اولین بار در ایران و خاورمیانه توسط این شرکت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه، گاز تولید شده در این کارخانه در مراکز مختلفی مانند پزشکی، کشاورزی، غذایی، خودروسازی و حمل و نقل مصرف می‌شود، افزود: در این شرکت ضایعات پالایشگاه تهران که روزانه هزار تن در هوا انتشار می‌یابد، توسط یک خط، به کارخانه بازگردانده می‌شود و پس از پالایش آن‌ها را به گازهای مفید تبدیل می‌کند.

احمدی گفت: مدیرعامل این کارخانه با اشاره به اثرات زیست محیطی کارخانه کربن ری تصریح کرد: این شرکت با دریافت ۴۰ هزار تن گاز دی اکسید کربن، پسماند پالایشگاه تهران را تصفیه و از سوزاندن ۱۸ هزار تن گازوئیل در سال جلوگیری می‌کند که معادل دو میلیون مترمربع درختکاری است.

وی با بیان اینکه کارخانه کربن تهران با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) احداث شده است، خاطرنشان کرد: ۳۳ هزار تن گاز فله دی اکسیدکربن، ۱۵۰۰ تن گاز کپسول دی اکسیدکربن و ۵۰۰ تن یخ خشک در سال از تولیدات این شرکت است که به روش احتراقی انجام می شود.

انتهای پیام/گ/م/ی۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول