اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رفع موانع سرمایه‌گذاری در بازنگری قانون توسعه و اشتغال روستایی

معاون امور سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در مجلس قانون توسعه و اشتغال روستایی در حال بازنگری است و ما سعی کرده‌ایم در بازنگری این قانون از سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها نظرسنجی کنیم و موانع سر راه سرمایه‌گذاری تسهیل و برطرف شود.

رفع موانع سرمایه‌گذاری در بازنگری قانون توسعه و اشتغال روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منوچهر رزم‌جو ظهر امروز در جلسه گروه کاری اشتغال و کارآفرینی استان کرمان اظهار داشت: در استان کرمان طرح‌ها و فعالیت‌های بسیار ارزنده و خوبی در زمینه توسعه اقتصادی در  روستاها به اجرا گذاشته شده است.

معاون امور سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری عنوان داشت: هدف از حضور ما در استان‌ها این است که موانع و مشکلاتی که بر سر راه سرمایه‌گذاران در روستاها وجود دارد را بشنویم و با دستگاه‌های اجرایی مشورت کنیم تا تسریعی در بخش سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در روستاها صورت گیرد.

 وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر یکی از کارهای ارزنده‌ای که در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستاها شکل گرفته قانون اشتغال پایدار روستایی است.

رزم‌جو بیان داشت: با همکاری نمایندگان مجلس و تایید مقام معظم رهبری قرار شد ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در عرصه اشتغال‌زایی روستائیان با هدف رونق تولید، رفع معضل بیکاری در جامعه روستایی، پیشگیری از مهاجرت‌ها، افزایش بهره‌وری و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها سرمایه‌گذاری انجام شود.

معاون امور سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: این لایحه در سال ۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در اواخر همان سال اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار  نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان است که قرار شد تلفیق با منابع بانکی شود و در این زمینه چهار بانک مشخص شد که همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند.

رزم‌جو تاکید کرد: به‌صورت مرحله‌ای پول از صندوق توسعه ارزی کشور آزاد شد و تاکنون ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان از ۱۸ هزار میلیارد تومان تخصیص و به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی ابراز داشت:  تا الان نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان این اعتبار تقریبا کارسازی شده و نزدیک به ۱۲۰ هزار طرح عملیاتی و اجرایی شده است.

معاون امور سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در مجلس قانون توسعه و اشتغال روستایی در حال بازنگری است و ما سعی کرده‌ایم در بازنگری این قانون از سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها نظرسنجی کنیم و اگر موانعی سر راه سرمایه‌گذاری است تعدیل، تسهیل و برطرف شود.

وی اظهار کرد: باتوجه به شرایط کنونی که کشور دارد تنها هدف، توزیع پول نیست بلکه سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌برداری از این سرمایه‌گذاری‌های که انجام می‌شود، است.

رزمجو ادامه داد: افرادی که وام  از صندوق توسعه ملی گرفته باشند نمی‌توانند برای طرح‌های دیگر خود از صندوق وام دریافت کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول