اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آغاز عملیات اجرایی واحد ذوب مس سونگون در پایان هفته جاری

استاندار آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات اجرایی واحد ذوب مس سونگون در پایان هفته جاری نیز خبر داد و گفت: این پروژه، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن برای هزاران نفر از جوانان منطقه شغل ایجاد می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی واحد ذوب مس سونگون در پایان هفته جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی  امروز در سومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت و کسب‌وکار در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: اقتصاد، مهم‌ترین وجه توسعه در هر کشوری محسوب می‌شود و تمام کشورها تلاش می‌کنند که اقتصاد خود را از آفت عوامل درونی و بیرونی مصون نگه دارند.

وی افزود: توسعه اقتصادی و مصون‌‌سازی اقتصاد در کشور ما با توجه به وضعیت فعلی و فشارهای استکبار جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید باور کنیم در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم که در این جنگ، دشمنان ما حتی به امنیت غذایی کودکان نیز رحم نمی‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید شعار سال یعنی رونق تولید را سرلوحه کار قرار دهند، افزود: مقابله با تلاش‌های دشمنان برای توقف حرکت اقتصادی کشور، جز با توجه ویژه به رونق تولید، امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که تحریم‌ها کاغذپاره نیستند و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده‌اند؛ اما همین تحریم‌ها باعث شده است برای مشکلات خود از توان داخلی استفاده کنیم و پاسخ نیازهای خود را در داخل جستجو کنیم.

پورمحمدی افزود: چهل سال است که برای آرمان‌های خود جنگیده‌ایم و با افتخار اعلام می‌کنیم تنها کشوری هستیم که معنای واقعی استقلال را در طول این ۴۰ سال تجربه کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اتخاذ تصمیمات مناسب برای رونق کسب‌وکار در کشور، اظهار داشت: کشور ما مجموعه عظیمی از ظرفیت‌های در جای‌جای آن است و به جرات می توان گفت که تاکنون حتی یک درصد از این ظرفیت‌ها نیز به منصه ظهور نرسیده است.

پورمحمدی از استان آذربایجان ‌شرقی به عنوان استانی صنعتی و معدنی یاد کرد و گفت: یک درصد از ذخایر مس جهان و بیشترین ذخایر این ماده معدنی در کشور در این استان است و از نظر دخایر طلا نیز جزو استان‌های اول هستیم که باید برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و جلوگیری از خام‌‌فروشی آنها تلاش کنیم.

وی از آغاز عملیات اجرایی واحد ذوب مس سونگون در پایان هفته جاری نیز خبر داد و گفت: این پروژه، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن برای هزاران نفر از جوانان منطقه شغل ایجاد می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تعامل واقعی دانشگاه و صنعت، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید برای تولید علم و تلاش برای ثروت‌آفرینی از این طریق تلاش کنند.

وی گفت: علم باید به درد جامعه بخورد و بتواند مشکلی از مشکلات را رفع کند؛ در غیر این صورت هیچ ارزشی نخواهد داشت.
 

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول