اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه تظاهرات چند هزار نفری علیه نخست وزیر جمهوری چک

در دومین هفته متوالی از اعتراض‌ها علیه نخست وزیر جمهوری چک، معترضان کناره‌گیری نخست وزیر متهم به فسادمالی را خواستار شدند.

ادامه تظاهرات چند هزار نفری علیه نخست وزیر جمهوری چک

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز سه‌شنبه هزاران نفر از اهالی جمهوری چک برای دومین هفته متوالی علیه «آندره بابیش» نخست وزیر این کشور تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در ادامه تظاهرات علیه بابیش هزاران نفر خواهان کناره گیری او شدند. در تظاهرات پراگ پایتخت جمهوری چک حدود هفت هزار تن شرکت و به سوی دفتر نخست وزیری حرکت کردند. این در حالی است که در تظاهرات هفته گذشته علیه بابیش بیش از ده‌ها هزار تن شرکت کرده بودند.

«جنبش میلیون لحظه برای دموکراسی» از سازمان‌دهندگان اصلی تظاهرات سراسری در سال جاری میلادی در پی تحت فشار گذاشتن بیشتر آندره بابیش است. این گروه همچنین خواستار استعفای نخست وزیر است. بابیش متهم به کلاهبرداری از یارانه‌های اتحادیه اروپا است، اما تمام اتهامات وارد بر خود را رد کرده و مدعی است که تمام مقرارت قانونی را رعایت کرده است. حزب سیاسی بایش نیز مدعی برتری در نظرسنجی‌هاست.

 

به نوشته رویترز، درز یک گزارش حسابرسی از سوی کمیسیون  اتحادیه اروپا در رسانه‌های جمهوری چک نیز موجب خشم بیشتر مردم و ادامه اعتراض ها علیه بابیش شده است. این گزارش نشان می‌دهد که  آندره بابیش کماکان مالکیت مجموعه شرکت‌های «اگروفرت» که در دو دهه گذشته آن‌را تاسیس کرده بود را برعهده دارد.

علت شکل‌گیری آخرین دور از اعتراض‌ها در جمهوری چک علیه نخست وزیر این کشور اقدام اخیر دادستان کل بود که اتهامات وارده بر بابیش را رد کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول