اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

انصراف 9 داوطلب انتخابات مجلس در گلستان/ مشارکت 17 هزارگلستانی در برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: از 418 داوطلب انتخابات مجلس در گلستان تاکنون 9 نفر انصراف خود را اعلام کردند.

انصراف 9 داوطلب انتخابات مجلس در گلستان/ مشارکت 17 هزارگلستانی در برگزاری انتخابات

 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: 6 حوزه انتخابیه شامل گرگان و آققلا، کردکوی، ترکمن، گمیشان و بندرگز، علی‎آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت کلاله، گالیکش و مراوه‎تپه در استان گلستان وجود دارد.

وی از ثبت‎نام 418 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه انتخابیه گلستان خبر داد و افزود: از این تعداد تا پایان وقت اداری روز گذشته هشت نفر انصراف دادند و یک نفر نیز پس از ساعت اداری انصراف خود را اعلام کرد که با احتساب انصراف 9 نفر، 409 نفر برای انتخابات مجلس با یکدیگر رقابت می‎کنند.

*نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس امروز به داوطلبان اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان بیان کرد: تا زمان مهلت قانونی و آغاز مراحل توسط وزارت کشور و ستاد انتخابات فرصت انصراف وجود دارد.

چراغعلی یادآور شد: هیئت‎های اجرایی و فرمانداران در حوزه‎های انتخابیه جلسات سنگینی را برگزار کردند و فرایند هفتم انتخابات مبنی بر تعیین صلاحیت‎های داوطلبان توسط هیئت‎های اجرایی در حال اجرا است و مراحل پایانی خود را می‎گذراند و امروز نتیجه نهایی به داوطلبان اعلام خواهد شد.

وی گفت: مراجع چهارگانه‎ای که در قانون مشخص شده شامل وزارت اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و ثبت احوال است که وضعیت داوطلبان را رسماً به ما اعلام می‎کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان افزود: از حدود یک هفته گذشته که ثبت‎نام دوطلبان قطعی شد فعالیت شبانه‎روزی مراجع چهارگانه مشخص شده و تاکنون نیز تعدادی از استعلام‎ها به دستگاه‎های اجرایی تحویل داده شده است و امیدوارم امروز بتوانیم به جمع‎بندی برسیم و نتایج را اعلام کنیم.

چراغعلی بیان کرد: پس از اعلام صلاحیت‎ها توسط فرمانداران مهلت برای افراد وجود دارد که داوطلبان گلایه‎ها و شکایات خود را به مراجع قانونی اعلام کنند و کسانی که صلاحیت آنها مورد تأیید قرار نگرفته حق دارند ظرف چهار روز از تاریخ ابلاغ، شکایات خود را مستنداً به هیئت نظارت اعلام کنند و رسیدگی به شکایات داوطلبان 20 روز زمان نیاز دارد.

*رشد 34 درصدی ثبت‎نام داوطلبان در انتخابات مجلس

وی از رشد 34 درصدی ثبت‎نام داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان خبر داد و یادآور شد: حضور داوطلبان اهل تسنن در این دوره از انتخابات، با افزایش 115 درصدی با رشد چشمگیری همراه بود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه بیشترین گروه سنی ثبت‎نام‎کنندگان انتخابات مجلس بین 41 تا 45 سال هستند، متذکر شد: بیش از یک هزار و 500 صندوق و شعبه رأی در استان خواهیم داشت و حدود 17 هزار نفر از مردم استان در دوم اسفندماه در برگزاری انتخابات به ما کمک می‎کنند.

*داوطلبانی که هزینه‌های بیهوده می‌کنند نزد مردم مردود هستند

چراغعلی ابراز امیدواری کرد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس افراد کارآمد انتخاب شوند و افزود: مردم هوشیاری لازم را دارند و هر داوطلبی که هزینه بیهوده و اضافه داشته باشد با توجه به شرایط فعلی کشور از نگاه مردم مردود می‎شود و منتخب این دوره از انتخابات نخواهد بود.

وی تأکید کرد: داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات تنها مکلف به معرفی خود هستند و باید از تخریب دیگر کاندیداها بپرهیزند  و به طور قطع هر کسی که قوانین و مقررات را رعایت نکند فرصت حضور در انتخابات را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول