اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دلایل عفونت گوش با شروع فصل سرما

متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به تشدید عفونت گوش در برخی افراد با شروع فصل سرما گفت: دستکاری کردن و شستن گوش با صابون می‌تواند منجر به تشدید حملات و عفونت‌های ناشی از اگزما و عفونت شود.

دلایل عفونت گوش با شروع فصل سرما

علیرضا موحد متخصص گوش و حلق و بینی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص دلایل عفونت گوش با شروع شدن فصل پاییز و سرد شدن هوا توضیح داد: در گوش برخی افراد اگزما وجود دارد که در فصل سرما این عارضه تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه اگزمای مجرای گوش می‌تواند باعث تحریک پذیری، خارش و گاه دردناکی پوست کانال گوش شود توضیح داد: اگزمای مجرای گوش م‌ تواند از یک التهاب کوچک پوستی تا التهاب، خشکی و آسیب عمیق پوستی متفاوت باشد.

موحد با بیان اینکه دستکاری کردن، خاراندن و شستن گوش با صابون می‌تواند منجر به تشدید حملات و عفونت‌های ناشی از اگزما شود، گفت: در فصل سرما بهتر است به دلیل عفونت گوش به پزشک متخصص مراجعه کرده و از خاراندن و یا وارد کردن جسم خارجی به گوش پرهیز کنیم.

متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص سوت کشیدن و وزوز کردن گوش توضیح داد: موضوع سوت کشیدن گوش شامل مباحث گسترده‌ای است اما بهترین راه برای حل این موضوع بی‌توجهی به این مشکل است. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر استرس و اضطراب ارتباط مستقیمی با سوت کشیدن و یا وزوز کردن گوش دارد و تشدید استرس می‌تواند منجر به زیاد شدن سوت کشیدن گوش شود.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی در خصوص ارتباط سرگیجه با بیماری‌های گوش نیز توضیح داد: یکی از وظایف گوش علاوه بر شنوایی حفظ تعادل بدن است و بهم خوردن نظم سیستم عملکردی گوش می‌تواند منجر به از دست  دادن تعادل یا سرگیجه افراد شود که بدین منظور نیز روش‌های درمانی خاصی از سوی پزشکان به بیمار ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول