اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وحدت حوزه و دانشگاه یک رفتار استراتژیک است

نماینده ولی فقیه در مازندران رابطه حوزه و دانشگاه تعبیر دیگری از رابطه علم و دین است،گفت: این وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک رفتار استراتژیک است.

وحدت حوزه و دانشگاه یک رفتار استراتژیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی پیش از ظهر امروز در همایش رسالت حوزه و دانشگاه در گفتمان‌سازی گام دوم انقلاب و روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه سالگرد شهادت شهید مفتح که شخصیتی حوزوی و دانشگاهی داشتند، اظهار کرد: امیدوارم این نشست‌های مشترک و کنار هم قرار گرفتن افکار به تفاهم روح و دل و جان بی‌انجامد.

وی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران، افزود: در این سوره هشدار در مورد اختلاف و توصیه به وحدت شده است و به اطاعت خدا و رسول اشاره دارد، تا تفرقه و اختلاف به وحدت منتهی شود، خداوند از تفرقه متنفر است و متفرق گناهکار است.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: در صحیفه امام راحل دانشگاه و حوزه مربی جامعه هستند، وحدت و تعال مطلوب و از جانب خداست اختلاف و تفرقه عملی شیطانی است و هر کجا وحدت است پای خدا در میان است.

این مسؤول در مورد خطرات تفرقه و برکات اتحاد گفت: هر چه جایگاه و مرجعیت افراد بالاتر برود اختلاف‌شان زیان‌بارتر وجدت آنها پربارتر خواهد بود، هر کجا نزاع باشد دانشگاه و حوزه باید نسبت به رفعش اقدام کنند ولی اگر این دو قشر دچار تفرقه بروند چه می‌شود؟

وی خاطرنشان کرد: اختلاف یا قبل از وحدت است یا بعد از آن، که اختلاف بعد از وحدت خطرناکتر است، خوشبختانه در انقلاب اسلامی وحدت و انسجام ایجاد شده است.
 
محمدی‌لائینی بیان کرد: وحدت را می‌توان در دو سطح؛ حداقلی بدون تخریب یکدیگر  و در سطوح بالاتر بصورت ریشه‌ای تعامل و همکاری بین حوزه و دانشگاه ایجاد کرد،اختلاف بین این‌ها به نوع دیدگاه برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: رابطه حوزه و دانشگاه تعبیر دیگری از رابطه علم و دین است، دانشگاه و حوزه باهم و نه به تنهایی در بهار انقلاب و علم، جهاد، مقاومت و پیشرفت می‌توانند رشد کنند، وحدت یک تاکتیک نیست یک استراتژیک است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول