اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تخصیص ۹۸ درصد اعتبارات عمرانی مراکز دانشگاهی کشور/ تولیدات شرکت‌های دانش بنیان خرید تضمینی شوند

معاون وزیر علوم گفت: در شش ماهه نخست امسال قریب به ۹۸ درصد اعتبارات پروژه‌های در حال اجرا در مراکز دانشگاهی کشور تخصیص یافته و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

تخصیص ۹۸ درصد اعتبارات عمرانی مراکز دانشگاهی کشور/ تولیدات شرکت‌های دانش بنیان خرید تضمینی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمدتقی نظرپور صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه آیت‌الله بروجردی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: مجموعه دانشگاه‌ها و به ویژه پارک‌های علم و فناوری در کنار مراکز پژوهشی قدم‌های مثبتی را برداشته‌اند.

وی بیان کرد: از سویی در کنار احصاء نیازهای صنعت و جامعه، به دنبال توانمندسازی هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، همچنان که گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

معاون اداری، مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد: به طور نمونه در جریان برپایی نمایشگاهی در سال گذشته، قریب به ۶۰۰ مورد نیازهای حوزه صنعت در مجموعه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان احصاء  و به بخش زیادی از آن‌ها پاسخ داده شده است.

نظرپور ادامه داد: این ارتباط به بهانه هفته پژوهش در کشور در حال افتادن است، البته باید آن را در دیگر ایام سال نهادینه و اجرایی کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و با پوشش حمایتی مناسب، بستر را برای بروز و ظهور توانمندی‌های آنان فراهم کرده و در مسیر پاسخ گفتن به نیازهای کشور گام بردارند.

معاون اداری، مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین اعلام خرید تضمینی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی موسسات دولتی می‌تواند نقطه قوتی برای این شرکت‌های نوپا و حرکت در جهت تجاری‌سازی تولیدات آن‌ها باشد.

نظرپور بیان کرد: البته نباید فراموش کرد که در حوزه تجاری‌سازی آثار شرکت‌های دانش‌بنیان در ابتدای راه قرار داریم و تا رسیدن به شرایط مطلوب باید قدم‌های بیشتری برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در مراکز دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال قریب به ۹۸ درصد اعتبارات پروژه‌ها تخصیص یافته و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

معاون اداری، مالی وزارت علوم عنوان کرد: البته در زمینه دانشگاه‌ها مشکلاتی وجود داشت که سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات این حوزه  وعده داده است.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول