اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مطالبۀ مردمی پروندۀ هفت‌سنگان بر زمین نخواهد ماند/ مراسم در زمان و مکان دیگری برگزار می‌شود

غلامحسن اسلامی صدر از فعالان پیگیر موضوع هفت‌سنگان قزوین، ضمن انتقاد از لغو مراسم مردمی در این باره که قرار بود در مسجد محمد رسول‌الله(ص) برگزار شود، عنوان کرد: این برنامه در زمان و مکانی دیگری، باشکوه‌تر و با حمایت بیشتر مجموعه‌های انقلابی برگزار خواهد شد و این مطالبه‌گری بر زمین نخواهد ماند.

مطالبۀ مردمی پروندۀ هفت‌سنگان بر زمین نخواهد ماند/ مراسم در زمان و مکان دیگری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیش از این پوستر و دعوتنامه عمومی در سطح استان قزوین و فضای مجازی با امضای بیش از 50 تشکل از جمله ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، بسیج دانشجویی، سازمان دیدبان شفافیت و عدالت و تقریباً تمامی هیئت‌های مذهبی و انقلاب و اثرگذار قزوین، برای برگزاری یک تجمع و برنامه مطالبه‌گرایانه درون مسجد محمدرسول‌الله(ص) منتشر شده بود.

برگزار کنندگان مراسم رائفی‌پور، احمد توکلی و جلیل محبی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را به‌عنوان سخنرانان این مراسم معرفی کرده بودند. موضوع مراسم نیز مشخص بود: پیگیری پروندۀ هفت‌سنگان و مطالبه از مسؤولان در این امر.

پیش از این چهار سال آیت‌الله عابدینی نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعۀ قزوین با افشای این پرونده برای مبارزه با فساد و زمین‌خواری پیشتاز شد و بارها حتی در برنامۀ تلویزیونی ثریا در صداوسیما ابعاد این پرونده را تشریح کرد.

سخنگوی قوۀ قضائیه نیز چندی پیش از تعیین قاضی ویژه برای این پرونده از سوی رئیس قوۀ قضائیه خبر داده بود.

اما دیشب در فضای مجازی اعلام شد که این برنامه با مصوبۀ شورای تأمین استان لغو شده است. گرچه مقامات مسؤول تمایلی به صحبت و اظهار نظر در این باره نداشتند، اما علت لغو مراسم را از غلامحسن اسلامی‌صدر و از عوامل برگزاری مراسم جویا شدیم.

غلامحسن اسلامی صدر، از فعالان پیگیر پروندۀ هفت‌سنگان در گفت وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: شورای تأمین شهرستان قزوین گردهمایی مردمی در رابطه با زمین‌خواری و فساد در هفت‌سنگان را لغو کرد و به بانیان برنامه اعلام کرد که از لحاظ امنیتی صلاح نمی‌داند این برنامه اجرا شود.

برنامه را در زمان و مکان دیگری برگزار می‌کنیم

وی ادامه داد: قطعاً این برنامه در زمان و مکانی دیگر و چه بسا باشکوه‌تر و با حمایت بیشتر هیئت‌ها و مجموعه‌های انقلابی و مذهبی برگزار خواهد شد و این موضوع در روزهای آتی به اطلاع مردم خواهد رسید، زیرا این مطالبه‌گری بر زمین نخواهد ماند.

اسلامی‌صدر اظهار کرد: این اتفاق نشان داد نگرانی و دلهره‌ای که مردم و دلسوزان نظام و انقلاب داشته‌اند که در استان قزوین برخی از افراد از وظیفهٔ اصلی خود دور شده و به مسائل حاشیه‌ای پرداخته‌اند، صحت داشته است.

وی با اشاره به افراد و دستگاه‌هایی که امروز در پروندۀ هفت‌سنگان دخیل هستند و نمایندۀ ولی فقیه نیز به آن‌ها اشاره کرده است، عنوان کرد: همین دستگاه‌ها و افراد به بهانهٔ موضوع امنیتی، در مقابل بیان مسائلی در ارتباط با هفت‌سنگان و مفاسد دیگر در این مرحله ایستادند اما باید بدانند که قطعاً این برنامه در مکان دیگری که بسیار نزدیک خواهد بود، انجام می‌شود.

 

وقتی بیش از 50 تشکل انقلابی پای کار بودند

این کارشناس امور شهری اذعان داشت: این مسئله نشان داد که فساد برخی از مدیران به‌قدری عمیق و ریشه‌دار شده است که حتی در جایی‌که بیش از 50 تشکل انقلابی و عدالت‌خواه، ان‌جی‌او ها، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سازمان دیدبان شفافیت و عدالت، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مختلف و تقریباً تمام هیئت‌های مذهبی و انقلابی مطرح شهر به پای یک کار می‌آیند، اجازهٔ تشکیل آن جلسه را نمی‌دهند.

وی در ادامه افزود: این برنامه در نوع خود اولین برنامه‌ای بود که برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، این نوع و تعداد از تشکل‌ها کنار هم ایستادند و در یک حرکت آتش به اختیار برای مبارزه با یکی از عیان‌ترین مفاسد استان اقدام کردند.

این فعال اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد: این هماهنگی برای اجرای فریضۀ امر به معروف و نهی از منکر، آن هم در سطحی که باید اتفاق بیفتد یعنی در سطح مبارزه با فساد و بی‌عدالتی و نهی از منکر مسؤولان صورت گرفته بود.

اسلامی صدر تأکید کرد: این اقدام عجیب شورای تأمین شهرستان، مؤید نگرانی نیروهای انقلاب در استان است که مبارزه با این فساد اقدام ویژه‌ای را می‌طلبد، زیرا کسانی که در فساد هفت‌سنگان و مفاسد همزمان با آن در سطح استان دخیل بوده‌اند همان کسانی هستند که اکنون به بهانهٔ امنیت جلوی تشکیل این جلسه را گرفته‌اند و اکنون کنار هم ایستاده‌اند و در بسیاری از مفاسد دیگر استان نیز یا دخیل هستند و یا سکوت کرده‌اند و با سکوت خود در این ماجرا سهیم هستند.

همۀ نیروهای انقلابی در این موضوع پای کار هستند

اسلامی صدر افزود: از نخستین روزی که این برنامه اطلاع‌رسانی شد بسیاری از هیئت‌ها و مجموعه‌هایی که نام آن‌ها در لیست معترضین به این فساد نبود، تماس گرفته و اعلام کردند که مجموعه و هیئت ما نیز پایه‌کار است، مجموعهٔ این تشکل‌ها کسانی هستند که در موارد مشابه اجتماع‌های بالای 50 هزار نفر را برگزار کرده‌اند و پایگاه مردمی گسترده‌ای دارند و این نشان می‌دهد که این نگرانی در تمام مردم استان وجود دارد و همهٔ نیروهای انقلابی پایه‌کار ایستاده‌اند که این مشکل را حل کنند تا پروندۀ هفت‌سنگان به یک نتیجه روشن و مشخص برسد.

وی در پایان گفت: به برخی از مسؤولین قضایی و امنیتی و دولتی باید عرض کرد که «آیینه گر نقش تو بنمود راست/ خود شکن آیینه شکستن خطاست».

به گزارش خبرگزاری فارس، این موضوع همچنین در سامانۀ فارس من، با عنوان «چرا مراسم رونمایی از مستند کارآگاه شهری هفت سنگان لغو شد؟» توسط سردبیران مردمی فارس نیز به ثبت رسیده و خواستار پیگیری موضوع شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول