اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

طرح «راهبران شغلی» گامی در راستای استقلال اقتصادی مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش گفت: طرح راهبران شغلی گامی در راستای استقلال اقتصادی مددجویان کمیته امداد است.

طرح «راهبران شغلی» گامی در راستای استقلال اقتصادی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محسن علیزاده ساعتی پیش در بازدید از طرح‌های خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال به‌ویژه برای توانمندسازی مددجویان گفت: هرچقدر در این زمینه تلاش کنیم جای کار دارد.

وی بابیان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان اردکان در موضوع اشتغال، افزود: یکی از اقدامات مناسب انجام‌شده در این شهرستان به‌روزرسانی کردن و احیای بعضی از مشاغل سنتی مانند پارچه‌بافی و کار بافی است که در کنار آن مشاغل دیگری نیز فعال‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد اظهار داشت: تعداد زیادی از مددجویان و افراد تحت پوشش این نهاد در شهرستان اردکان در برخی از صنایع مشغول به کارشده‌اند و همچنین این شهرستان از ظرفیت و قابلیت مشاغل خرد و خانگی با سرمایه اندک و درآمد خوب و قابل‌توجه ای برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک‌های فرهنگی و تبلیغی و همچنین با استفاده از منابع تسهیلات پایدار روستایی و عشایر بتوانیم فرهنگ کار و تلاش را به نسل آینده منتقل کنیم و در راستای رونق تولید در روستاها و توانمندسازی مددجویان قدمی برداریم.

علیزاده بابیان اینکه اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد برای دستیابی به استقلال فرهنگی و اقتصادی بسیار مهم است، گفت: در این زمینه علاوه بر تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای که در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد روش‌های مختلفی ازجمله ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایانی که مددجویان را به‌کارگیری می‌کنند در نظر گرفته‌شده است.

وی در پایان افزود: طرح راهبران شغلی یکی دیگر از اقداماتی است که در حوزه معاونت اشتغال کمیته امداد در سطح کشور و استان یزد در حال پیگیری است و این راهبران شغلی افرادی هستند که از صفر تا صد شغل را ازجمله تهیه مواد اولیه، آموزش به مددجویان، در اختیار قرار دادن وسایل موردنیاز و خرید محصول نهایی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول