اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

وحدت حوزه و دانشگاه در گرو شناخت راه‌های نفوذ دشمن است

امام جمعه سیرجان گفت: اگر دشمن و راه‌های نفوذ او را نشناسیم وحدت حوزه و دانشگاه محقق نمی‌شود.

وحدت حوزه و دانشگاه در گرو شناخت راه‌های نفوذ دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، همزمان با سالروز شهادت شهید مفتح و روز حوزه و دانشگاه امروز مراسمی با حضور اساتید و جمعی از دانشجویان و همچنین روحانیون سیرجان در سالن اجتماعات شهدای مدافع حرم برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان در این آیین بر اهمیت وحدت دو قشر روحانی و دانشجو در همه زمان‌ها تاکید کرد و گفت: حوزه و دانشگاه دو مرکز پرورش فکر و روح در جامعه بوده که وحدت و تعامل آن موجب تعالی و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف می‌شود.

وی افزود: اگر دشمن و راه‌های نفوذ او را نشناسیم وحدت حوزه و دانشگاه محقق نمی‌شود و طی همین ماه‌های اخیر دیدیم توطئه‌های منطقه‌ای برای ضربه زدن به این دو قشر به وجود آوردند که این توطئه‌ها شکست خورد و امروز یادآور اتحاد و همبستگی روحانی و دانشجو برای اعتلای نظام اسلامی هستیم.

امام جمعه سیرجان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن این دو نهاد نیست بلکه وحدت یعنی در هدف و آرمان‌ها متحد باشیم و هدف ما باید رسیدن به قرب الهی باشد.

حسینی افزود: خوشبختانه وحدت حوزه و دانشگاه بیش از پیش مستحکم‌تر شده و جای بسی مباهات دارد که امروز ارتباط حوزه و دانشگاه در جامعه  تاثیرات مثبتی در جامعه داشته و دارد .

حجت‌الاسلام متقی‌فر از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: دو مرکز حوزه و دانشگاه دو مرکز پرورش روح و پرورش علم هستند که  اگر حوزه و دانشگاه دچار اختلاف شوند جامعه منحرف می‌شود و امید خود را از دست می‌دهد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به اخلاق و تزکیه در کنار علم اندوزی گفت: امروزه حلقه مفقوده در محیط‌های علمی، اخلاق است در حالی که پیامبر(ص) با تکیه بر اخلاق بود که توانست جامعه را رشد دهد پس علم‌آموزی باید همراه با تزکیه باشد و این دوقشر نقش موثری در علم و تزکیه دارند.

متقی‌فر افزود: حوزه و دانشگاه باید نگاه به آینده و آینده‌‌پژوهی داشته باشند و دولت هم برای حل بحران‌های اجتماعی باید به سراغ حوزه و دانشگاه بیاید و از این دو نهاد راه حل بگیرد.

انتهای

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول