اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای طرح بهداشت روان و سلامت رفتارهای اجتماعی در مدارس حاشیه شهر سنندج

مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان کردستان از اجرای طرح «بهداشت روان و سلامت رفتارهای اجتماعی» در مدارس حاشیه شهر سنندج خبر داد و گفت: این طرح یکی از چندین طرح امور اجتماعی استانداری کردستان است.

اجرای طرح بهداشت روان و سلامت رفتارهای اجتماعی در مدارس حاشیه شهر سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرانک قدسی بعدازظهر امروز در جلسه جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان که به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز با جوانانی مواجه هستیم که مهارت‌های زندگی ندارند و باید پایه‌های دینی و التزاز از دین و آموزش بین نوجوانان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه باید بحث آموزش‌ها و مسائل تربیتی را در خانواده‌ها بازنگری کرد، افزود: متاسفانه امروزه خانواده کارکردها و نقش اصلی خود را از دست داده و خیلی جای نگرانی دارد در حالیکه خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و همه نیازهای انسان در آنجا شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: خانواده مامنی است که مانند یک حصار فرد را از گناه باید حفظ کند اما امروز نقش عاطفی خانواده زیر سوال رفته است و زنان و مردان متعهد عاطفه و محبت را جدای از خانواده جستجو می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد: به دلیل مباحث اقتصادی خیلی از نقش‌ها در خانواده عوض شده که این یک آسیب در خانواده تلقی می‌شود و به دلیل ماشینی شدن زندگی و ضعف اقتصادی که بر بنیه خانواده وجود دارد، تلاش‌های مضاعف پدر و مادر برای مایحتاج زندگی فرزند را سردرگم کرده است و مباحث تربیتی کمرنگ شده‌اند.

قدسی یادآور شد: در کارکردهایی که بحث جنسی و جسمی مطرح است باز هم خانواده کارکرد خود را از دست داده و روابط نامشروع و روابط اینترنتی و غیره رواج پیدا کرده است و زنان فرهیخته و کسانیکه متولی کار هستند باید آموزش و پیشگیری را قبل از هر چیز مدنظر قرار دهند.

مولفه آموزش نباید نادیده گرفته شود

 

وی اعلام کرد: اقشاری هستند که نیاز به آموزش‌های اولیه دارند و ما تصور می‌کنیم جامعه از آموزش اشباع شده در حالیکه اینطور نیست و باید آموزش همچنان ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش رسالت خود را انجام داده است اما این تحولات اجتماعی است که توقع را بالا برده که بار تربیت و مسوولیت به عهده آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اضافه کرد: شکل گیری شخصیت کودکان در شش سال اول اتفاق می‌افتاد و بی‌شک الگوگیری مشاهده‌ای مهمترین ابزار برای یادگیری فرزندان است و خانواده‌ها باید این وظیفه اصلی خود را بخوبی جامه عمل بپوشانند و بعد از مدارس توقع داشته باشند.

قدسی اعلام کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح‌هایی در دست اقدام است که در حوزه اجتماعی طرحی اعلام شده با عنوان طرح «بهداشت روان و سلامت رفتارهای اجتماعی» که مورد تایید وزارت کشور بوده و پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

وی گفت: این طرح در مدارس حاشیه شهر به همت نیروهای متخصص علوم پزشکی و دانشگاهها پیگیری و اجرا می‌شود.

اجرای طرح کودکان کار در استان

وی با اشاره به اینکه آموزش به کودکان کار نیز مورد توجه امور اجتماعی استانداری کردستان است، افزود: طرح کودکان کار به همت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز در راستای این امر انجام می‌گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان توجه به بازمانده‌های تحصیل و کاهش آنها و حمایت از دانش‌آموزان از دیگر مواردی است که پیگیری شده است، افزود: طرح مشاوره قبل و یا حین ازدواج نیز برای زوجین جوان از دیگر طرح‌هایی است که در استان کردستان اجرا می‌شود و براساس آن به صورت 6 ساعت دوره آموزشی برای زوجین جوان برگزار می‌شود.

تلاش‌های جمعیت بانوان فرهیخته کردستان قابل تقدیر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه با تقدیر از اعضای جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان، اظهار کرد: جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان به دلیل تلاش‌های خوبی که داشته است در ستاد مرکزی هم بخوبی ارزیابی شده است.

 

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان با اشاره به اینکه بنده از سال 81 تا 85 نیز در استان کردستان خدمت کرده‌ام، افزود: در طول سال‌های گذشته ارتباط کاری وسیعی با این استان و استان‌هایی که دارای جمعیت تلفیقی اهل سنت و شیعه هستند، داشته‌ام و همچنان نیز این ارتباط برقرار است.

وی عنوان کرد: در طول تاریخ بشر و در دوره‌های مختلف نگرش‌های مختلفی نسبت به هویت و جنسیت زن وجود داشته است اما این نگرش‌ها همیشه مثبت نبوده در حالیکه زن و مرد تفاوتی ندارند و خداوند انسان را خلق کرد که همواره مورد کرامت پروردگار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: اگرچه به لحاظ ماموریت‌هایی که نظام آفرینش برای بانوان گذاشته ممکن است مکانیسم خاصی برای زن طراحی شده باشد و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی با مرد داشته باشد اما از لحاظ آفرینش تفاوت به معنای نقصان و کاستی در وجود زن نیست.

حجت‌الاسلام حاتمیان بیان کرد: از منظر دین به همان اندازه که مرد می‌تواند در تقرب الی‌الله و سعادت و رشد و تعالی و علم و دانش پیش برود زن هم می‌تواند اما یک نگاه تقدس‌آمیز از سوی پروردگار به زنان وجود دارد و این نگاه ارزشمند خداوند به جنس زن بعنوان مادر شدن است و خدای بزرگ مادر را از جهتی که مادر است مورد تکریم و احترام قرار داده است.

وی بیان کرد: کردستان استانی فرهنگی است و باید از کِش و قوس‌ها و چالش‌های سیاسی و نگرش‌هایی که انباشت 1400 سال ذهنیت های بسته است عبور کرد تا برای رفع مشکلات و رشد آن تلاش شود.

 

در این جلسه ئالا شهسواری به عنوان مسوول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان معرفی و از زحمات سعیده لشکری تقدیر شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول