اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

نمایش نقش‌نگاشته‌های گروه ۴+٣/ بازدید معاون هنری ارشاد از «همام»

افتتاح نمایشگاه‌های «سه هزار هزار بار نوشتن، چهار هزار هزار بار دیدن» و «مایم» و بازدید معاون هنری ارشاد و مدیرکل تجسمی از نمایشگاه هنرمندان توانیاب، برخی اخبار امروز حوزه تجسمی هستند.

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس،‌ برخی اخبار امروز این حوزه به شرح ذیل است:

* نمایشگاهی از نقش‌نگاشته‌های گروه ۴+٣ افتتاح می‌شود

نمایشگاه نقش‌نگاشته «سه هزار هزار بار نوشتن، چهار هزار هزار بار دیدن» با آثاری از گروه ۴+٣ روز جمعه ٢٩ آذرماه افتتاح می‌شود.
در این نمایشگاه آثار نقش نگاشته از سید وحید جرایزی، محسن دایی نبی، کوروش قاضی مزاد، محسن کرمی، سعید نقاشیان و حسین نوروزی بر روی دیوارهای گالری ورد به نمایش گذاشته خواهد شد. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ١۶ روز جمعه ٢٩ آذرماه در گالری ورد واقع در بلوار میرداماد، خیابان البرز، خیابان قبادیان شرقی، پلاک ١٨ برگزار خواهد شد.
بازدید از این نمایشگاه از ٢٩ آذرماه تا ١٣ دیماه همه روزه به غیر از شنبه ها از ساعت ١۶ تا ٢٠ برای علاقمندان آزاد است.

* بازدید معاون هنری و مدیرکل تجسمی از رویدادهای تجسمی

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی از رویدادهای ششمین دوره سرو نقره‌ای، سومین رویداد هنری برگ ـ پاییز و نخستین جشنواره هنرهای تجسمی هنرمندان معلول و توانیاب ـ همام ـ دیدن کردند.
نخستین جشنواره هنرهای تجسمی هنرمندان معلول و توانیاب در مرکز فرهنگی و هنری صبا روز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه افتتاح شد. سید مجتبی حسینی در این دیدار همراه با هادی مظفری از آثار هنرمندان معلول دیدن و با برخی از هنرمندان گفتگو کرد. 
ششمین دوره از دوسالانه گرافیک سرو نقره‌ای عصر جمعه ۲۲ آذرماه با نمایش آثار حدود ۳۰۰ هنرمند طراح گرافیک در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد بود. هادی مظفری روز دوشنبه از این نمایشگاه دیدن کرد.
سومین رویداد هنری برگ ـ پاییز، نیز با حمایت سازمان زیباسازی و شهرداری منطقه ۱۲ در محوطه باغ ملی برگزار شد.

* نمایشگاه چیدمان «منطقه بی‌نور»

این نمایشگاه که تا ۹ دی‌ما برپاست، چیدمانی شامل سه اتاق به نام‌های منطقه بی‌نور، وضعیت لکنت و اتاق سفید است. 

این نمایشگاه حاصل هنر نوید سلاجقه، معمار، شهرساز و هنرمند ۳۸ ساله کشور است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به گالری پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ مراجه کنند.

* نمایش آثار نقاشی سهیلا پولادزاده در گالری کاما برپا می‌شود

نمایشگاه  انفرادی نقاشی سهیلا پولادزاده با عنوان «مایم» از روز جمعه ۲۹ آذر در گالری کاما برپا می‌شود، در این نمایشگاه یازده اثر نقاشی از این هنرمند که با تکنیک ترکیب مواد خلق شده‌اند به نمایش درمی‌آید.
این نقاش ۳۶ ساله در استیتمنت نمایشگاه «مایم»  نوشته است: در آغاز نه کلامی بود، نه صدایی، نه حرکتی. تنها تصویر بود و نما. سحر نقاشی با بیان مایم ماسکی بر چهره، جهان را دراماتیک می‌کند .کلام الکن و سخن ابتر است.سکوت در تصویر به هزاران زبان در سخن است. زندگی بازی در بازی ست، صدای زندگی صورت است.صورت، اولین معنای هستی که در مایم تجلی می‌کند، مایم این صورت شوخ‌وشنگ با بازی‌هایش، ما را از برون به درون می‌برد و سکوتش طعم خوش لبخند بر لب می‌نشاند‌.مایم بازیگوش تو را چنان بر جهان شاهد می‌کند که گویی رویین تنی.
نمایشگاه  «مایم» تا ۴ دی ماه در گالری کاما برپاست، علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خیابان پاسداران ، گلستان دهم  پلاک ۴۴ طبقه دوم مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول