اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وحدت حوزه و دانشگاه نباید به صورت آرمانی و شعاری باشد

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است و نباید با آن به صورت شعاری برخورد شود.

وحدت حوزه و دانشگاه نباید به صورت آرمانی و شعاری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربّانی امشب در مراسم بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب ضمن گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه و با تأکید بر اینکه تنها راه حل مشکلات و مقابله با توطئه های دشمنان وحدت و همکاری در بین تمام اقشار جامعه بویژه وحدت حوزه و دانشگاه است؛ افزود: قطعاً برای عبور از این مشکلات بایستی دست به دست هم دهیم.

وی تصریح کرد: اگر این دو مجموعه همسو عمل کنند، جامعه به سمت تعالی و پیشرفت خواهد رفت و اگر همسو حرکت نکنند قطعاً آثار زیان‌باری برای جامعه خواهد داشت.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور اذعان کرد: قبل از انقلاب نیز امام راحل(ره) بر وحدت بین این دو قشر تأکید داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: همواره در 40 سال انقلاب همین وحدت بین دانشگاهیان و حوزویان وجود داشته و این موجب شده دستاوردهای خوبی برای کشور در عرصه‌های مختلف حاصل شود.

وی در عین حال گفت: با توجه به افزایش هجمه‌های دشمنان علیه نظام، وحدت بین حوزه و دانشگاه باید مستحکم تر از قبل باشد و دانشجویان و طلاب با برگزاری نشست های صمیمی و با همفکری همدیگر به فکر حل مشکلات کشور باشند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه قطعاً با یک نشست در طول یک سال وحدت حوزه و دانشگاه عملیاتی نمی شود؛ اظهار کرد: یکی از راه های تحقق وحدت حوزه و دانشگاه تحمل همدیگر از سوی این دو قشر است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان بناب دارای برند دانشگاه و حوزه است؛ افزود: این شهرستان دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار بالای دانشگاه ها و حوزه علمیه است و از این رو انتظار داریم با تشکیل جلسات و نشست های تخصصی شاهد اخبار خوبی در نتیجه این همکاری ها باشیم و خروجی این جلسات را به عنوان الگو به سایر شهرهای کشور اعلام کنیم.

با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور، تولیت حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب و امام جمعه بناب مدرسه علمیه خواهران شهرستان بناب افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این مراسم اظهار کرد: حوزه‌های علمیه برکات زیادی برای جامعه دارند و طلاب باید به طلبگی خود افتخار کنند که در مکتب اهل بیت(ع) و خیمه گاه امام عصر(عج) توفیق حضور یافته اند.

وی افزود: رکن موفقیت تقوا و پاکدامنی است و جز با پاکدامنی راهی به سعادت نیست.

گزارش فارس حاکی است شهرستان 140 هزار نفری بناب در جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون قریب به 700 طلبه خواهر و برادر در سطوح مختلف تحصیلی از مقطع مقدمات تا درس خارج در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول