اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دادستان جدید بندرعباس معارفه شد/ تاکید بر ورود دادستانی به موضوع بوی بد فاضلاب در بندرعباس

مراسم معارفه دادستان جدید بندرعباس با حضور حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور و مسئولان قضایی استان در حال برگزاری است.

دادستان جدید بندرعباس معارفه شد/ تاکید بر ورود دادستانی به موضوع بوی بد فاضلاب در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مراسم معارفه مجتبی قهرمانی دادستان جدید عمومی انقلاب مرکز هرمزگان و تودیع و تکریم ابوالفتح ابوالهادی از این مسئولیت از دقایقی قبل در سالن اجتماعات حسینیه ثارالله سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان آغاز شده است.

در این مراسم حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمع بزرگی از خانواده قضایی هرمزگان نیز حضور دارند.

 

صالحی: خدمت در فضای قضایی هرمزگان یک خدمت مضاعف است 

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اهمیت این استان در عرصه اقتصادی و اجتماعی کشور، گفت: خدمت در دستگاه قضایی استان هرمزگان یک توفیق مضاعف است.

  وی افزود: طی چند ماهه اخیر، بازرسی‌ها از مراکز قضایی را تشدید و نقاط ضعف احصا و رصد شده است و در پی رفع نواقص قضایی استان به منظور بهبود خدمت به مردم هستیم. 

صالحی از کاهش ۴۶ درصدی پرونده‌های مسن استان در ماههای اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون وقت رسیدگی‌ها در استان را بروز کرده‌ایم و با تلاش شبانه‌روزی قضات بیش از ۱۵ هزار پرونده را از پرونده‌های انباشتی در هرمزگان خارج و تعیین تکلیف شده است. 

مدیرکل دادگستری هرمزگان با تصریح بر اینکه منشور کاری ما تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب در حکم آیت‌الله رییسی است، خاطرنشان کرد: با افتتاح ۱۳ دفتر خدمات قضایی در استان، رتبه دوم ابلاغ الکترونیک را در کشور بدست آورده‌اسم.  وی به رتبه اول استان در نرخ رسیدگی پرونده‌های قضایی نیز اشاره و گفت: رشد ۲۳ درصدی پرونده‌ها در مراجع شورای حل اختلاف را شاهد هستیم و روزانه قرارها و تامین‌ها رسیدگی و رصد می‌شود. 

وی در مورد بررسی پرونده‌های ویژه اقتصادی نیز اظهار کرد: تاکید داریم تا پرونده‌های اقتصادی با نهایت دقت و کوتاه‌ترین زمان بررسی و منجر به صدور رای شود.

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده: دادستانی‌ها دیدبان بصیر حقوق عمومی‌اند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دادستانی‌ها دیدبانی رعایت حقوق عمومی در جامعه است.

وی با بیان این که این شان از سوی دین به دستگاه قضایی تفویض شده است، تصریح کرد: یکی از کارهایی که اعتماد عمومی به نظام را بالا می‌برد، موضوع تامین حقوق عامه است و دادستانی‌ها در تقویت اعتماد مردم بسیار موثرند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده اضافه کرد: از دستگاه قضایی و دادستانی در استان می‌خواهم که به موضوع حقوق عامه ورود کنند و به عنوان مثال همین مسئله صیانت از دریا و رعایت حقوق دریا و محیط زیست می‌بایست منافع مردم لحاظ شود.

وی بر ضرورت ایجاد رشته دانشگاهی حقوق دریا در دانشگاههای استان نیز تاکید و گفت: گاهی حقوق مردم در این زمینه عمدا یا سهوا مورد اجحاف قرار می‌گیرد و ضروری است تا این مسئله جدی گرفته شود.

عبادی‌زاده با اشاره به بوی تعفن دریا در بندرعباس و اهمیت پرداختن به این مسئله از سوی دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: دادستانی می‌بایست با نگاه کارشناسی قوی به این مسئله نگاه کرده و به آن توجه داشته باشد.

وی آسیب عمیق ناشی از مصرف الکل در میان جوانان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: گاهی حتی فرزندان خانواده‌های مذهبی ما نیز به این مسئله گرفتار می‌شوند و ضروری است تا دستگاه قضا ورودی موشکافانه به ریشه‌های این معضل داشته باشد.

 

استاندار هرمزگان: کنترل بازار به همت همه قوا نیاز دارد

فریدونی همتی با بیان اینکه همدلی میان قوا مهم‌ترین رمز پیشبرد کارهای بزرگ در جامعه است، گفت: کاستن از فشارهای تحریم بر مردم به همت همه قوا نیاز دارد.

وی اضافه کرد: تحولات خوبی را در دستگاه قضایی هرمزگان شاهدیم که نشانه عزم جدی در پرداختن واقعی به مشکلات جامعه است.

استاندار هرمزگان از تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در شرایط اقتصادی کنونی به عنوان یکی از توفیقات مدیریت جدید دادگستری هرمزگان یاد کرد و عنوان داشت: با افتتاح مراکز جدید در شهرستان‌ها و افزایش سرعت رسیدگی‌ها شاهد رشد رضایت مردم هستیم که سرمایه بزرگی برای نظام اسلامی است.

 

مبارزه با قاچاق و دفاع از حقوق عامه اولویت دادستان بندرعباس باشد

دادستان کل کشور گفت: در حوادث اخیر در کشور اگر حسن تدبیری وجود داشت، این مشکلات را شاهد نبودیم.

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری نیز در این مراسم اظهار کرد: سلامت نفس و تدین و صداقت در خدمت در وجود جناب ابوالهادی دادستان پیشین بندرعباس زبانزد است و ایشان بزودی به عنوان مدیرکل بازرسی استان کهکیلوییه و بویراحمد منصوب می‌شوند تا در آن استان منشا خیر باشند.

وی افزود: انتظار به حق عامه مردم است که در هر جابجایی جدید یک تحول و دگرگونی را شاهد باشند و در تحول یک سال اخیر در دستگاه قضا که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همراه بوده تلاش کرده‌ایم تا با پرهیز از شعارگرایی بلکه در عمل رضایت مردم را فراهم آوریم.

دادستان کل کشور با اشاره به نقش بدنه قضایی در ایجاد احساس تحول در جامعه، عنوان کرد: با تدبیر و برنامه‌ریزی و رعایت اصول کاری رسیدن به این مهم میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری در بیان ویژگی‌های یک مدیر خوب در نگاه امام علی (ع) تصریح کرد: حسن تدبیر در مدیریت از اسباب اصلی مدیریت مطلوب است که فقدان آن مشکل‌آفرین می‌شود.

وی گفت: در همین حوادث اخیر اگر حسن تدبیر داشتیم، این همه مشکلات را شاهد نبودیم. این همه پرونده در دستگاه قضایی نیز نشانه بی‌تدبیری است.

دادستان کل کشور با اشاره به پیشرفت‌های بدست آمده در کشور و اهمیت تدابیر اتخاذ شده در مدیریت بر این پیشرفت‌ها، خاطرنشان کرد: همان دستانی که با خودکفایی توانستند سامانه‌های پدافندی منحصربفردی بسازند که دشمنان را زمین‌گیر کند باید امروز در دیگر عرصه‌ها نیز به میدان بیاید و یاریگر استقلال و عزت کشور شود.

وی از نفوذ به آسیبی مهلک یاد کرد که در مسیر پیشرفت کشور سنگ‌اندازی می‌کنند و مهم‌ترین نشانه نفوذ را مانع شدن بر سر راه پیشرفت کشور یاد کرد.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد نفوذ دشمن، خاطرنشان کرد: اکنون دستان نفوذ را در عرصه اقتصادی به خوبی می‌بینیم که چگونه برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها و مستکبران با پول برخی شیوخ وابسته به اجرا در می‌آید تا تقابل با نظام را در داخل بوجود آورده و به خیال خام و احمقانه خودشان به سرنگونی نظام ما بیانجامد اما شکست خواهند خورد.

وی به اتفاقات آبان‌ماه اشاره و اضافه کرد: برای دی‌ماه ۹۸ طراحی فتنه آفرینی کرده بودند اما بحث بنزین سبب شد تا برخی جیره‌خواران خود را در آبان‌ماه به میدان بیاورند و حوادث تلخی را بیافرینند.

دادستان کل کشور، ریشه این اتفاقات را در طراحی‌های سعودی و صهیونیستی عنوان و گفت: امیدوارم جمع‌بندی‌های اطلاعاتی در این زمینه را بتوان در رسانه ملی به تصویر کشید.

وی گفت: در این شرایط برخی در تریبون‌هایی اظهاراتی می‌کنند و کرکری‌هایی می‌خوانند که باید دید آیا اگر آنها در اتفاقات اخیر آسیب دیده بودند، باز هم چنین می‌گفتند؟

حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: در سایه امنیت است که می‌توان در مجلس و دولت و کشور قانون‌گذاری کرد و کار را پیش برد و اگر امنیت مختل شود، دیگر نمی‌توان قدمی برداشت.

وی با اشاره به تحرکات و هدایت‌های دشمنان در رخدادهای اخیر و نقش فضای مجازی، تصریح کرد: وزارت ارتباطات با ۴۸ ساعت تاخیر اینترنت را مسدود کرد اما برخی امروز طلبکار شده‌اند و فضا را طور دیگری جلوه می‌دهند. دشمن از بستر اینترنت بدنبال تشدید تحرکات بود و در این روزها 

وی تصریح کرد: یک محموله سلاح در میدان ۷۲ تن قم با گلوله‌های ویژه کشف شد که برای استفاده در درگیری‌ها و تجمعات و گرفتن جان مردم در حال انتفال به تهران بود اما با هوشمندی دستگاه امنیتی ناکام ماندند.

اولویت‌های دستگاه قضا در هرمزگان

دادستان کل کشور در بیان اولویت‌های دستگاه قضا در هرمزگان، عنوان کرد: رشد کمی خوبی را شاهد بوده‌ایم اما ضرورت دارد که رشد کیفی را نیز به طور ویژه در نظر بگیرند و احکام متقنی را صادر کنند که روح عدالت را در جامعه تزریق کند.

وی بر اهمیت جذب قضات بومی نیز تاکید و اظهار کرد: ماموریت رییس کل و دادستان جدید پیگیری ویژه پرونده‌های قاچاق است که مانع از رشد قاچاق در اقتصاد کشور شویم.

حجت‌الاسلام منتظری به تعامل حداکثری با دستگاههای مسئول نظیر بنادر و دریانوردی، سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و گمرک نیز تاکید و افزود: قاچاق ریشه تولید داخلی را نابود و اقتصاد ملی را زمین‌گیر می‌کند و مقابله با آن نباید هرگز از اولویت خارج شود.

وی در بیان اولویت دیگر دادستان جدید بندرعباس گفت: رعایت حقوق عامه را حتما جدی بگیرید و هر جا حقوق مردم تضییع شد باید ورود کنید و از شما می‌خواهم بیشترین وقت خود را صرف این مسئله کنید.

در انتهای این مدارس نیز، حکم مجتبی قهرمانی به عنوان دادستان جدید مرکز هرمزگان قرائت و به وی تقدیم شد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول