اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اما و اگرهای احزاب ازبکستان برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا

نمایندگان احزاب سیاسی ازبکستان پیوستن این کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بررسی می‌کنند.

اما و اگرهای احزاب ازبکستان برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان احزاب سیاسی ازبکستان در نشست مطبوعاتی در جمع رسانه‌های داخلی و خارجی تاکید کردند پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را با در نظر گرفتن منافع ملی بررسی می‌کنند.

«الهام عبدالله اف» نماینده حزب دموکراتیک ملی ازبکستان «ملی تیکلانیش» گفت: حزب ما گروه کارشناسی ایجاد کرده و ما این موضوع را بررسی می‌کنیم و می‌خواهیم مزایا و معایب آن را بفهمیم.

وی افزود: اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک سازمان موثر و خوش آتیه است ولی در اتخاذ تصمیم باید تمام جهات «مخالف» و موافق» را در نظر گرفت.

«نگاره ایشمت اوا» نماینده حزب دموکراتیک خلق ازبکستان نیز گفت: این حزب از عضویت این کشور در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در جهت منافع مهاجران کاری ازبک استقبال می‌کند.  

به گفته وی، حضور ازبکستان در اتحادیه جدید اقتصادی برای کشور بازار بزرگی را با 185 میلیون مصرف کننده ایجاد می‌کند.

«بابور بیکمراداف» دیگر نامزد از حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان نیز گفت: برنامه حزب ما توسعه روابط ازبکستان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا است اما ما خواستار عضویت در سازمان تجارت جهانی هستیم که این 2 ابتکار نباید مخالف یکدیگر باشند.

«سعیدرسول سنگین اف» نامزد از حزب اکولوژی ازبکستان نیز گفت: نمایندگان این حزب از عضویت در اتحادیه استقبال می‌کنند اما در این زمینه منافع ملی باید در نظر گرفته شود و مردم ما نباید از این موضوع آسیب ببینند.

سنگین اف همچنین افزود: مشکلات اکولوژی مرز ندارد بدین دلیل آنها را باید مشترکا از جمله در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا حل و فصل کرد.    

اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول