اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی ۴۶ روزه شد/ انتقاد از موازی‌کاری در صدور مجوزها

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری از 176 روز به 46 روز کاهش یافته است.

صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی ۴۶ روزه شد/ انتقاد از  موازی‌کاری در صدور مجوزها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اصغر عباس‌زاده  امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاری در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان با اشاره به طولانی بودن فرآیند اخذ مجوز سرمایه‌گذاری اظهار داشت: تطویل صدور مجوزها موجبات هدر رفت نیرو، انرژی و صرف هزینه‌های زیاد شده و در نهایت به فرار سرمایه‌گذار می‌انجامد که لازم است زمان صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری به کمترین زمان ممکن رسیده و تسهیل شرایط و کوتاه‌کردن فرآیندها در اولویت دستگاه‌های ارائه دهنده‌ خدمات سرمایه‌گذاری به‌خصوص صدور مجوزها فراهم آید. 

وی افزود: هر چند هم‌اکنون صدور مجوزها از 176 روز به 46 روز کاهش یافته است ولی باز هم این مقدار زمان طولانی می‌باشد که انتظار می‌رود ترتیبی اتخاذ گردد تا صدور مجوزها به کمترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی به موازی‌کاری در صدور مجوزها اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در جهاد کشاورزی 12 دبیرخانه اصلی و 21 دبیرخانه شهرستانی وجود دارد، با این وجود پس از صدور مجوز از سوی جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها نیز در این راستا اقدام می‌کنند که شایسته است این مقررات‌زدایی انجام گرفته و دستگاه‌های اجرایی موازی‌کار یا حذف شده و یا به‌صورت یکنواخت اقدام کنند.

عباس‌زاده از آمادگی این مرکز برای آموزش کاربران دستگاه‌های اجرایی در امر سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه اغلب متقاضیان  قبل از درخواست پروانه ساخت و ساز از بخشداری‌ها به امور اراضی برای تغییر کاربری مراجعه می‌کنند در صورتی که استعلام‌های مربوط به تغییر کاربری توسط امور اراضی و از طریق سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری صورت گیرد، در زمان درخواست پروانه ساخت و ساز از بخشداری‌ها، استعلامات انجام یافته قبلی برای بخشداری‌ها به‌صورت هوشمند به نمایش در خواهد آمد و بخشداری‌ها با استناد به استعلام‌های صورت گرفته توسط امور اراضی، از استعلام مجدد خودداری خواهند کرد.

جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی، در سخنانی تعدد مراجع صدور مجوز سرمایه‌گذاری را خاطرنشان کرد و گفت: ما باید به سمتی برویم که فرآیندها را به حداقل برسانیم و امور مردم را تسهیل کنیم، چرا که همه دستگاه‌های  اجرایی ارائه‌دهنده مجوز سرمایه‌گذاری به‌‌عنوان دستگاه دولتی بوده و مردم آنها را از چشم  دولت می‌بینند و فرقی نمی‌کند این مجوز از ناحیه کدام دستگاه صورت می‌گیرد بلکه باید کار مردم با نهایت دقت و کمترین زمان صورت گیرد و مردم برای انجام سرمایه‌گذاری راغب و تشویق شوند.

وی تصریح کرد: می‌شود استعلام اولین دستگاه اجرایی را ملاک قرار داد و این امر را در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب کرد و انجام استعلام‌ها را به اولین دستگاه استعلام کننده تفویض کرد.

جهانگیری اضافه کرد: باید سامانه‌ای طراحی شود که وضعیت کلیه طرح‌های سرمایه‌گذاری اعم از تکمیل شده، نیمه تمام و در شرف اقدام در آن سامانه بارگذاری شود و این سامانه به‌‍روزرسانی گردد تا هر زمان که خواسته شد اطلاعات مورد نیاز از آن سامانه استخراج و ارائه شود.

در ادامه هر کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه نکته نظرات، پیشنهادات و اقدامات دستگاه متبوع خویش را ارائه کردند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول