اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تفکر حل مسئله برای ایده‌پردازی در دانش‌آموزان نهادینه شود

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: تفکر حل مسئله و تفکر نقادانه را برای ایده‌پردازی و کارآفرینی در دانش‌آموزان نهادیه شود.

تفکر حل مسئله برای ایده‌پردازی در دانش‌آموزان نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس رضا طبرسا صبح امروز در مراسم نکوداشت تجلیل از مفاخر فرهنگی و دانش آموز شهرستان اظهار کرد: دانش آموزان آینده سازان مملکت اسلامی هستند و مدیریت جامعه را در آینده نه چندان دور عهده‌دار خواهند بود و به همین سبب باید آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و نظارت تخصصی بر آموزش آنها صورت گیرد.
وی با اشاره به لزوم سواد حرکتی در کنار سواد خواندن و نوشتن افزود: متاسفانه دنیای ماشینی باعث کم تحرکی و کاهش سواد حرکتی دانش آموزان و کودکان شده و خانواده‌ها باید در کنار سواد خواندن و نوشتن به سواد حرکتی فرزندان خود توجه داشته باشند.
معاون تربیت بدنی سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان تاکیدات مقام معظم رهبری بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» دانش آموزان را مهمترین ارکان در آموزش و پرورش دانست و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و در راستای سند تحول بنیادین برنامه ششم توسعه باید تحصیل، تهذیب و ورزش برای دانش آموزان مورد توجه خانواده‌ها و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش قرار گیرد.

* منشا تحول در فرهنگ و آموزش مدرسه است
وی منشا تحول در فرهنگ و آموزش را مدرسه بیان کرد و افزود: مدرسه می‌تواند منشا تحول در مسائل آموزشی و فرهنگی در دانش آموزان باشد و تلاش کنیم تا همه ابعاد تعلیم و تربیت در مدارس مورد توجه قرار گیرد.
طبرسا گفت: مدرسه مهمترین کانون کسب تجربه و علم آموزی است و باید تلاش شود تا دانش آموزان در کنار سلامت جسم و روان به حیات طیبه دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: هدف و اولویت ما در نظام آموزشی تربیت دانش آموزان توسعه یافته است.
* 108 دانش آموز و فرهنگی گنبدی  در حوزه‌های مختلف حائز کسب رتبه کشوری شدند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در مسابقات و جشنواره های مختلف برگزار شده در کشور در حوزه های مختلف علمی، ورزشی، طرح دادرس، پرسش مهر، قرآنی و غیره تعداد 108 دانش آموز و فرهنگی آموزش و پرورش از گنبدکاووس مقامات اول تا سوم را کسب کردند.
کمال‌الدین نظرنژاد افزود: از تعداد 108 مدال‌آور کشوری تعداد 51 نفر دانش آموز و 57 نفر مدیر و یا معلم آموزش و پرورش هستند.
وی هدف از برگزاری این مراسم را ارتقاء سطح علمی و پرورشی دانش آموزان برشمرد و گفت: برای نخستین بار در سطح گلستان مراسم نکوداشت و تحلیل از نخبگان حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش برگزار می شود و هدف ما ایجاد انگیزه در دانش آموزان و مربیان و ارتقاء سطح علمی و آموزشی آنها است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول