اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

عباس عبدی: حضور اکثریت ملت می‌تواند به بقاء انقلاب کمک کند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه حضور اکثریت ملت می‌تواند به بقاء انقلاب کمک کند، گفت: این را می‌پذیریم که شرایط کنونی نتیجه رأی ماست.

عباس عبدی: حضور اکثریت ملت می‌تواند به بقاء انقلاب کمک کند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب صبح امروز (پنجشنبه) در ششمین کنگره سراسری حزب همبستگی در سالن تلاش تهران، اظهار داشت: چند روز گذشته آقای رحیم پورازغدی در گفت‌وگویی گفته اند کسی به من گفت اگر جمهوری اسلامی را نخواهیم باید چه کنیم؟ به او گفتم اگر در ساختار جمهوری اسلامی هستید هزار راه وجود دارد. ما انقلاب کردیم شما هم انقلاب کنید؛ ما شهید دادیم شما هم شهید بدهید. این بدترین نوع دفاع از یک حاکمیت است.

وی افزود: اصولا نظامی که مشکلات ساختاری دارد؛ احتیاجی به خون دادن برای تغییر نیست؛ اتحاد رژیم جماهیر شوروی بدون درگیری خاصی فرو ریخت.

عبدی متعقد است بنیاد انقلاب ما حضور اکثریت ملت بوده که می تواند به بقاء انقلاب هم کمک کند. اینکه می‌گویند شرایط کنونی نتیجه رای ماست؛ این را می پذیریم اما این را هم میپذیریم که اگر نامزد شما رای می‌آورد چه بلایی بر سر کشور می آمد؟ 

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: لزوما شورای نگهبان با نظارت استصوابی در واقع ۹۰ درصد مسئولیت را پذیرفته است.

وی افزود: انتخابات در طول مدت زمانی جواب می‌دهد و نه در یک انتخاب است. معیار انتخابات سالم حضور مردم نیست. آزادی نامزد شدن در انتخابات است. حضور مردم در انتخابات مانند خرید پراید از سوی عموم مردم است. 

عبدی ادامه داد: اگر شما بخواهید خانه بخرید؛ مهم ترین عنصر یک واسطه معتبر است. واسطه گری یک رکن اساسی است که در سیاست این واسطه گر معتبر حزب است؛ یک آدم عامی بی سواد در سیاست همانقدری ضرر می‌کند که بدون واسطه خرید خانه را انجام دهد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: نکته بعدی بی طرفی عامل برگزاری انتخابات چه نهاد مجری و چه نهاد نظارتی مهم است. این سوال هم مطرح است که آیا با این هم انتخابات آزاد خواهد بود؟ پاسخ منفی است. 

وی بر این باور است زمانی که نتوانید در مورد سیاست خارجی و مسائل دیگر توان صحبت نداشته باشید؛ مردم ترجیح بین چه گزاره هایی را دارند؟ اصلا رقابت بر سر چه چیزی است.

عبدی در پایان گفت: ترجیح بین بد و بدتر نخواهد توانست معتبر و ادامه دار باشد. آزادی برای تعیین موضوعات در سیاست گذاری از نکات مهم است‌. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول