اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسکاتلند، انگلیس را تهدید کرد

وزیر اول اسکاتلند در واکنش به پاسخ منفی احتمالی لندن به درخواست برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال در این کشور، از در نظر گرفتن همه گزینه‌های ممکن خبر داد.

اسکاتلند، انگلیس را تهدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند امروز (پنجشنبه) گفت اگر لندن به ممانعت از برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال در این کشور ادامه دهد، اسکات‌ها به هر گزینه‌ای که لازم باشد متوسل می‌شوند. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، استورجن در این باره توضیح داد: «اغلب این سوال از من پرسیده می‌شود؛ "چه کار می‌کنی اگر بوریس جانسون [نخست‌وزیر انگلیس] نه بگوید؟" همانطور که قبلا گفته‌ام، من همه گزینه‌های معقولانه برای حفاظت از حق اسکاتلند جهت تعیین سرنوشت را در نظر خواهم گرفت».

این اظهارات وی در حالی است که جانسون پنج روز پیش و بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات سراسری انگلیس، با استورجن دیدار کرده و با درخواست برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال در این کشور مخالفت کرده بود. (جزئیات بیشتر)

استورجن که حزبش توانست ۴۷ کرسی در پارلمان انگلیس به دست بیاورد، ضمن مخالفت با جدایی کشورش از اتحادیه اروپا گفته بود باید همه‌پرسی مجددی در این کشور برای تصمیم‌گیری مستقل مردم اسکاتلند برگزار شود.

 نتیجه نهایی انتخابات سراسری انگلیس روز جمعه (۱۳ دسامبر) اعلام شد که بر اساس آن حزب محافظه‌کار به رهبری جانسون، موفق شد از ۶۵۰ کرسی پارلمان این کشور، ۳۶۵ کرسی را از آن خود کند و به اکثریت قاطع برسد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول