اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خام‌فروشی مواد اولیه ظلم در حق تولیدکنندگان است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با خام فروشی سرمایه‌های ما در مواد و منابع اولیه معدنی و نفت و پتروشیمی از بین می‌رود؛ خام‌فروشی مواد اولیه ظلم در حق تولیدکنندگان است.

خام‌فروشی مواد اولیه ظلم در حق تولیدکنندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، رضا رحمانی عصر امروز در جمع صنعت‌گران شهرستان شهرضا و دهاقان با بیان این‌که استان اصفهان قطب صنعت ایران است، اظهار داشت: با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، میزان تولید کشور در 8 ماهه اول سال افزایش داشته است و این امر به همت تولیدگران اتفاق افتاده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که دشمنان با تحریم‌های همه‌جانبه به دنبال آن بودند که اقتصاد ایران را فلج کنند و کارخانجات را تعطیل کنند که به هدف خود نرسیدند، افزود: حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال به فرموده مقام معظم رهبری یک جهاد است.

وی با بیان این‌که برای ورود سرمایه‌گذاران و فعالیت آن‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و ارایه تسهیلات و حمایت‌ها و فرصت‌های لازم به آن‌ها آمادگی کامل داریم، بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پیگیر این موضوعات است.

رحمانی با اشاره به این که مجلس باید در راستای حمایت از صنعت و کارخانه‌داران اختصاص درصدی از مالیات اخذ شده توسط شهرک‌های صنعتی برای کمک به زیرساخت های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تصویب کند، تصریح کرد: ارائه درصدی از مالیات اخذ شده توسط شهرک‌های صنعتی برای کمک به زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مجلس شورای اسلامی پیگیری و تصویب شود.

وزیر صمت با بیان این‌که سیاست وزارت صنعت توسعه صادرات و مدیریت واردات است، خاطرنشان کرد: کالاهایی که نیاز روزمره مردم است باید وارد شود، صادرات و تنظیم بازار نباید با هم تضاد داشته باشند.

وی با بیان این‌که دو برابر مصرف داخل تولید کاشی و سرامیک در شکور داریم و باید آن را صادر کرد، عنوان کرد: صادرات پیشرو اقتصاد و لازمه رونق تولید در کشور است.

رحمانی با تأکید بر این‌که به استان‌ها برای تسریع در روند کارها تفویض اختیار کرده‌ایم و استان‌ها باید به شهرستان‌ها اختیارات لازم را دهند، ادامه داد: امروز با توسعه ارتباطات باید از فضای مجازی برای تسهیل در امور و دادن پروانه و جواز تأسیس استفاده کرد.

وزیر صمت با بیان این‌که صادرات خام‌فروشی باید در کشور ساماندهی شود و به همین منظور از حوزه پتروشیمی این کار آغاز شده است، اضافه کرد: با خام فروشی سرمایه‌های ما در مواد و منابع اولیه معدنی و نفت و پتروشیمی از بین می‌رود، خام فروشی مواد اولیه ظلم در حق تولیدکنندگان است، برای ساماندهی خام‌فروشی عوارض برای صادرات برخی مواد معدنی را برای حمایت از تولید داخل در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به بازدید از شرکت کویر موتور در شهرک صنعتی رازی شهرضا گفت: بر اساس قانون ۱۰ درصد از تولید موتور سیکلت کشور باید برقی بشود که این رقم محقق شده و شرکت کویر موتور شهرضا بیش از ۲۰ درصد از تولیداتش برقی است.

رحمانی با بیان این‌که برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست باید تولید موتور سیکلت برقی مورد تشویق قرار بگیرد و دولت هم در این حوزه حمایت می‌کند، افزود: در راستای کاهش آلودگی هوا از رده خارج کردن خودروهای فرسوده قدیمی را، به عنوان یک‌ تکلیف در حوزه صنعت  در دستور کار قرار داده‌ایم.

وزیر صمت با اشاره به مشکلات صنعت‌گران شهرستان‌های شهرضا و دهاقان گفت: امروز در بازدید از تعدادی از شرکت‌ها و کارخانجات شهرک صنعتی رازی از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات صنعت و تولید قرار گرفتم.

وی با تأکید بر این‌که برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان شهرضا آماده همکاری هستیم، بیان کرد: شهرستان‌های شهرضا و دهاقان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند، نباید اجازه دهیم کارخانه‌ای در این شهرستان‌ها به دلیل مشکلات تولید تعطیل شود؛ بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان در استان اصفهان و شهرستان‌های شهرضا و دهاقان قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این سفر وزیر صمت از شرکت کویر موتور، شرکت ترام‌چاپ سپاهان، طرح توسعه شرکت آریان لبن نقش جهان، شرکت شیمیایی فرشید شهرضا، مجموعه صنایع غذایی مهدیس آپادانا، طرح توسعه 5 هزار متر مربع سالن شرکت واگن سازی کوثر بازدید کرد.

همچنین طرح توسعه شرکت فولاد گستر حداد کچو تولید کننده انواع پروفیل و لوله‌های نفت و گاز API  و شبکه برپایه شرکت‌های دانش بنیان با اشتغالزایی 300 نفر با حضور وزیر صمت افتتاح شد.

انتهای پیام/63101/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول