اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تولید واکسن آنفلوآنزا در کشور/ از منقضی شدن ۵۰۰ هزار واحد تا افزایش ۳۰ درصدی واردات واکسن آنفلوآنزا

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار واحد واکسن آنفلوآنزا منقضی شده بود، اما امسال همگی مصرف شدند. ظرف یک تا دو سال آینده واکسن آنفلوآنزا را هم تولید می‌کنیم و برخلاف تبلیغات و زیرنویس‌ها کمبودی در دارو و واکسن آنفلوآنزا نداریم و بیش از دو برابر سال گذشته داروی خوراکی آنفلوآنزا وارد کرده‌ایم.

تولید  واکسن آنفلوآنزا در کشور/ از منقضی شدن  ۵۰۰ هزار واحد تا افزایش ۳۰ درصدی واردات واکسن آنفلوآنزا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمدرضا شانه‌ساز امروز در نشست روسای دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی ، معاونان غذا و دارو و مدیران منطقه دو آمایشی کشور در تبریز از افزایش ۳۰ درصدی واردات واکسن آنفلوآنزا در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: معتقد هستم این واکسن‌ها هم باید مانند سرم مارگزیدگی و عقرب گزیدگی، بومی هر منطقه باشد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۰۰ هزار واحد واکسن آنفلوآنزا منقضی شده بود، اما امسال همگی مصرف شدند. ظرف یک تا دو سال آینده واکسن آنفلوآنزا را هم تولید می‌کنیم و برخلاف تبلیغات و زیرنویس‌ها کمبودی در دارو و واکسن آنفلوآنزا نداریم و بیش از دو برابر سال گذشته داروی خوراکی آنفلوآنزا وارد کرده‌ایم.

شانه ساز در بخش دیگری از سخنانش از تولید ۹۸ درصد از داروها در داخل کشور خبر داد و گفت: تنها یک تا دو درصد داروها وارداتی هستند و با وجود مشکلات نقل و انتقال پول و تهدیدات آمریکا شرکت‌ها حاضر به از دست دادن بازار بزرگ و جذابی مانند بازار ایران نیستند.

وی تصریح کرد: این فشارها همت نخبگان، صنعتگران و دانشمندان ما را بیشتر و برنامه ریزی‌هایمان را دقیق‌تر می‌کند، به زودی شاهد رونق تولید در محصولات به ویژه در اقلام سلامت محور خواهیم بود. متاسفانه دنیا هم در مقابل رفتارهای آمریکا ساکت بوده و واکنش مناسبی نشان نمی‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس، اظهار کرد: امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد و مجلسی قوی داشته باشیم و قوانین بهتری تصویب شوند.
 
وی ادامه داد: با توجه به تنوع علوم، دانش و محصولات مانند سل تراپی، فعالیت کارخانه های بیوتکنولوژی و تولید رادیو داروها که روز به روز در حال پیشروی سریع هستند، امکان انجام این حجم از وظایف توسط سازمان غذا و دارو میسر نبوده و باید از توان بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

وی در ادامه تفویض اختیارات به دانشگاه‌های علوم پزشکی سرتاسر کشور را از دیگر اقدامات در آینده نزدیک عنوان کرد و گفت: امور مربوط به دانشکده‌های هر قطب باید به خود دانشگاه واگذار شده و دانشگاهها حتی به پرونده‌هایی که به ستاد نظارت وزارت بهداشت، ارجاع می‌شوند هم کمک کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه بیان کرد: همیشه با اطمینان خاطر و قوت قلبی ویژه در این خطه آذری نشین  حضور پیدا می‌کنیم و جدا از همه پتانسیل‌ها، این منطقه بسیار پرنعمت و پر از امکانات صنعتی بوده و از نظر سیاسی و تاریخی هم کم‌تر خطه‌ای را می‌شناسیم که به این میزان در سرنوشت و استقلال کشور از گذشته‌های دور تا دوران جنگ تحمیلی نقش ایفا کرده باشد.

وی اضافه کرد: خدا را شاکریم که چنین هموطنان خونگرم، صمیمی و فداکاری را داریم که مرز نشین بوده و با چند کشور مرز مشترک دارند و به عنوان قلب کشور درخشیده و فداکاری‌های فراوانی را داشته‌اند.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به توانمندی‌های آذربایجان شرقی در حوزه غذا و دارو گفت: این استان یکی از مهم‌ترین مناطق ما با توجه به امکانات خدادادی و نعمات موجود در آن بوده و ما فقط بخش کوچکی از توانمندی‌های آن را مدیریت می‌کنیم.

وی گفت: آذربایجان شرقی، دومین منطقه کشور در حوزه دارو پس از پایتخت است. قبل از انقلاب، صنعت دارو در تهران متمرکز بود، اما تعداد زیادی از شرکت‌های داروسازی پس از انقلاب در تبریز شکل گرفت.

وی یادآور شد: داروهای بسیار با اهمیتی در حوزه پیوند در این منطقه تولید می‌شود و ریشه این مهم، توانمندی مردم نخبه، تحصیلکرده و با فرهنگ استان آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول