اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اقتصاد کشور فدای سیاست خارجی شده است

امام‌جمعه اقلید از کوتاهی یا کم‌توجهی در امر اقتصاد کشور انتقاد کرد و گفت: حدود 6سال اقتصاد کشور را فدای سیاست خارجی کردیم اما نه‌تنها چیزی عایدمان نشد بلکه سفره مردم نیز کوچک‌تر شد.

اقتصاد کشور فدای سیاست خارجی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر از کوتاهی یا کم‌توجهی در امر اقتصاد کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: حدود شش سال اقتصاد کشور را فدای سیاست خارجی کردیم اما نه‌تنها چیزی عایدمان نشد بلکه ارزش پول ملی کشور نیز پایی آمد و سفره مردم کوچک‌تر شد.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه پایه اقتصاد ما از ابتدا به دلیل وابستگی به نفت، بیمار به دنیا آمد، ازاین‌رو باید به دنبال راهکار باشیم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون کشور و چشم‌پوشی از برون، مگر در موارد خاص، که مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید داشته و دارند، راهکار رفع این مشکلات است.

طالبی از فرهنگ و توسعه سخن گفت و با بیان اینکه آنچه و آنکه می‌تواند راهنمای کل جامعه و الگوی کامل باشد، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: مواظب باشید آدرس غلط و اشتباه به مردم و جامعه داده نشود.

وی با تأکید بر اینکه نسل جوان و نوجوان و عموم جامعه باید در این راستا حرکت کنند، فرهنگ دوستان و اهل توسعه اگر می‌خواهند برای مردم شهرستان و کشور، سخنی از توسعه داشته باشند، باید در لابه‌لای فرامین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، جستجو کنند چراکه راه نجات کشور و خروج شهرستان از بن‌بست‌ها و محدودیت‌ها همین است.

خطیب جمعه اقلید افول آمریکا و اروپا را یکی از مهم‌ترین دلایل تأکید مقام معظم رهبری بر گفتمان مقاومت و مردود دانستن مذاکره در شرایط کنونی و آینده خواند و ادامه داد: مسؤولان (دولت و مجلس) باید حواسشان را جمع کرده و منافع کشور را به زلف میز مذاکره گره نزنند چراکه این دیگ، دیگر آبی گرم نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دولتمردان و مجلسیان ما باید دقت داشته باشند که نباید نماد قدرت را از دست داد یا تضعیف کرد: یادآور شد: امروز موشک‌های نقطه زن، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و همین سربازان گمنام امام زمان (عج) نماد قدرت ما هستند نباید تضعیف شوند و هر آنچه برای پیشرفت کشور نیاز است، باید در اختیارشان قرار گیرد چراکه صداقت خود را در میدان عمل بارها نشان دادند.

طالبی مردم را نماد دیگری از قدرت کشور خواند و گفت: مردم شریف و غیور که بیش از 40 سال، نظام اسلامی را روی دست گرفته و با نثار جان و مال خود، حفظ کردند، نشان قدرت کشور هستند.

خطیب جمعه اقلید به دیدگاه و برخی از فرمایشات امام خمینی (ره) در مورد مردم اشاره و با استناد به آن بیان کرد: وظیفه ما و متصدیان این است که به مردم خدمت کنیم و در غم و شادی و مشکلات آن‌ها شریک باشیم.

امام‌جمعه اقلید همچنین با اشاره به نقش رهبری و بیان برخی موارد، تصریح کرد: نماد قدرت اساسی ما، ولایت و رهبری است که محور نظام الهی ما است.

طالبی به برخی از وقایع اتفاق افتاده در کشور ازجمله ماجرای قیمت بنزین و ... اشاره و تأکید کرد: تدبیر رهبری، استقرار و حاکمیت نظام اسلامی را رساند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، نماز جمعه را قرارگاه تقوا، ایمان، بصیرت، اخلاق جنگ معنوی، اعتقادی، ایمانی و سیاسی و... خواند و با بیان اینکه عصاره تمام موارد در تقوا خلاصه می‌شود، عنوان کرد: امام‌جمعه به‌حکم شرع، وظیفه دارد در هر دو خطبه دیگران را به تقوا توصیه کند.

طالبی خاطرنشان کرد: هدف از توصیه تقوایی تنها ظواهر شرعی نیست بلکه به تعبیر امام سجاد (ع)، حوزه تقوا فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم چراکه در حقیقت، حوزه مدیریت جامعه است.

امام‌جمعه اقلید در ادامه به دغدغه مقام معظم رهبری و توصیه ایشان از سال 70 مبنی بر لزوم کاهش وابستگی به نفت در بودجه اشاره کرد و گفت: فرصت‌های خوبی برای برون‌رفت از این وابستگی داشتیم که متأسفانه به‌خوبی استفاده نشد.

خطیب جمعه اقلید اظهار کرد: مسئله تحقیق و پژوهش و فرهنگ از دیگر دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که متأسفانه دولت‌ها زمانی که با مشکل مواجه می‌شوند، نخستین کاری که می‌کنند این است که بودجه این بخش‌ها را حذف می‌کنند.

طالبی کاهش وابستگی به فروش نفت خام و افزایش پرداختی‌ها در بخش رفاهی را ازجمله نقاط قوت بودجه سال 99 خواند و بیان داشت: افزایش وابستگی به فروش اوراق مالی و بدهی، بالا رفتن شدید قیمت حامل‌های انرژی، فروش دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی، کسری تراز عملیاتی، اثرات تورمی بودجه و...را به‌عنوان نقاط ضعف بودجه در سال آینده برشمرد و بر لزوم توجه و دقت مجلس تأکید کرد.

امام‌جمعه اقلید عنوان کرد: برخی افراد به‌گونه‌ای سخن گفته و رفتار کرده و وانمود می‌کنند که می‌خواهند اوضاع کشور را درست کنند اما درواقع در نقشه دشمن کار می‌کنند و خودشان متوجه آن نیستند.

طالبی به کسانی که خطاب به دولت از برکناری آن سخن می‌گویند، گفت: دولت باید سرکار بماند و به وظایف خود عمل کند و این سخنان چیزی جز کار در نقشه دشمن نیست.

وی تصریح کرد: امت حزب‌اللهی که پا به‌پای رهبرش درحرکت است، هیچ‌گاه چنین اظهارنظری نکرده و نمی‌کند.

خطیب جمعه اقلید به اوضاع برخی از کشورها و عدم امنیت در آن‌ها و زجری که مردم می‌کشند اشاره و با بیان اینکه عملی شدن این درخواست موجب پایمال شدن امنیت کشور می‌شود، عنوان کرد: چرا عده‌ای نسنجیده این حرف‌ها را سر زبان‌ها انداختند که منافقان جانی و آدمکش، اسرائیل کودک کش، آمریکای غارتگر، رسانه‌های تفرقه‌افکن و...، دم از دلسوزی زده و نقش دایه مهربان‌تر از مادر را بازی کنند.

وی از افول تمدن غرب و فروپاشی آمریکا سخن گفت و برخی از نشانه‌های این فروپاشی مانند به‌هم‌ریختگی دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات و ماجرای استیضاح، شکست‌های پی‌درپی در سوریه، لبنان و...، وضعیت سیاسی درونی، به هم ریختن روابط با بسیاری از کشورها و... را برشمرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول