اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هکاتون بازی‌های جدی در تبریز به روز آخر رسید/ بازى رایانه‌اى ابزارى برای آموزش مهارت‌های زندگی

هکاتون بازی‌های جدی به‌طور همزمان در تبریز و تهران برگزار و رقابت دانشجویان تبریزی پس از سه روز به پایان رسید.

هکاتون بازی‌های جدی در تبریز به روز آخر رسید/ بازى رایانه‌اى ابزارى برای آموزش مهارت‌های زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هکاتون بازى‌هاى جدى به همت بنیاد ملى بازى‌هاى رایانه‌اى با همکاری این دفتر و اداره‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در این رویداد جمعی از بازى‌سازان جوان  طی رقابت سه روزه در دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز گردهم آمدند تا بازی‌ رایانه‌ای را در این مدت در زمینه مهارت‌های ده‌گانه زندگی طراحی کرده و بسازند.

وی افزود: هر گروه باید، طی سه روز یک بازی طراحى کند که مهارت‌هایی همچون مسئله نه گفتن، تعارض، کنترل خشم و هیجان را به‌صورت غیرمستقیم آموزش دهد.

کریمی در تشریح این رقابت گفت: شرکت‌کنندگان در این رویداد برای توسعه یک بازی هدفمند در زمینه آموزش و مهارت‌های زندگی در تهران و تبریز به‌طور جداگانه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی، استقبال از این رقابت در نخستین دوره خود در تبریز را بسیار خوب ارزیابی کرد و اذعان داشت: هکاتون در نخستین دوره خود در تبریز شاهد حضور ۸۷ نفر دانشجو در قالب ۲۳ تیم بود و سطح کیفی بازی‌های طراحی شده نیز بالا بود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین از حضور گروه دانش‌آموزان دبیرستانی در کنار دیگر گروه‌های دانشگاهی خبر داد.

وی یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری چنین رویدادی طراحی بازی‌های رایانه‌ای هدفمند و آموزش نوجوانان و جوانان و کنترل برخی از ناهنجاری‌هاى رفتاری خاص در قالب بازی‌های جدی است که تاکنون به این شکل به آن پرداخت نشده که با توجه به ظرفیت‌های آن بهتر است به شکلی هدفمند صورت گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: در کنار بازى‌سازان و متخصصان فنى با همکارى اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی شاهد حضور روانشناس متخصص حوزه خانواده در این رویداد بودیم که هدایت محتوایی موضوعات را بر عهده داشت.

کریمی تاکید کرد: پس از انتخاب نفرات برتر رقابت هکاتون، از بازی‌های منتخب معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان حمایت می‌کند و اعتقاد بر این است که جوانان بسیاری از مهارت‌ها را می‌توانند از طریق بازی‌ها آموزش ببینند.

هکاتون در دو استان تهران و تبریز در حال برگزارى است و امروز جمعه پس از معرفی منتخبین تبریز، نفرات برتر هفته آینده در اختتامیه هکاتون در دانشگاه شهید بهشتی در تهران اعلام خواهد شد.
 

 

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول