اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

«چیله‌لیخ» مهمان زنجانی‌ها در شب یلدا

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: رادیو استانی زنجان برنامه‌های متنوعی را برای شب یلدا تدارک دیده است که مهمترین آن «چیله‌لیخ» است.

«چیله‌لیخ» مهمان زنجانی‌ها در شب یلدا

محسن لطیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ویژه برنامه رادیو برای طولانی‌ترین شب سال «چیله‌لیخ» نام دارد که قرار است امسال با استقرار تجهیزات و واحد سیار در محل کارخانه کبریت به صورت زنده میهمان شنوندگان خود باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: در این ویژه برنامه که روز شنبه 30 آذر از ساعت 18 تا 21 به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت، آیتم‌ها و بخش‌های متعدد و متنوعی گنجانده شده که از آن جمله می‌توان به شاهنامه خوانی، تفأل به دیوان حافظ، نمایش طنز، مسابقه تلفنی، بیان آداب و رسوم شب یلدا در زنجان و ... اشاره کرد و تلاش خواهد شد تا لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه «آی ایشیقیندا» نیز در این روز به صورت ویژه به طولانی‌ترین شب سال پرداخت خواهد کرد، افزود: این برنامه که از ساعت 21 و 30 دقیقه تا 23 پخش خواهد شد با حضور کارشناسان به بررسی نقش آداب و رسوم بومی در انسجام خانواده و سنت حسنه صله ارحام خواهد پرداخت که گزارش مردمی، قرائت پیامک‌های ارسالی، مسابقه تلفنی و سرودهای محلی از دیگر آیتم‌های این برنامه است.

لطیفی گفت: همچنین در برنامه «بیزیم ایوان» رادیو نیز از ساعت 23 روز شنبه به مدت یک ساعت به بررسی ادبیات مرتبط با آئین‌های شب یلدا پرداخت خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: پخش رادیو نیز با استفاده از ظرفیت رادیو نما انتشار بیش از 150 تصویر و اسلاید را در برنامه خود دارد و همچنین قرار است تصاویر ارسالی از طرف مخاطبان ویژه این شب نیز به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه پخش آیتم‌ها و میان برنامه‌های تأمینی متنوع و شاد از دیگر برنامه‌های پخش صدا برای شب یلدا است، اضافه کرد: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با تولید و پخش پنج گزارش ویژه خبری با موضوع بازار شب یلدا، رسوم زیبای یلدایی، صله ارحام و پرهیز از تجمل‌گرایی همراه مخاطبان بخش‌های خبری خواهد بود.

وی افزود: معاونت فضای مجازی نیز در کنار سایر معاونت‌های تولیدی با تولید پوستر، اینفوگرافیک و دو آیتم ویژه تولیدی به طولانی‌ترین شب سال پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/73005/ق۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول