اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشکیل هسته تخصصی محرومیت‌زدایی در کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از تشکیل هسته تخصصی محرومیت‌زدایی در کمیته امداد خبر داد و گفت: این اقدام به منظور توانمندسازی مددجویان انجام شده است.

تشکیل هسته تخصصی محرومیت‌زدایی  در کمیته امداد

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه مهمترین اولویت کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف توانمندسازی آنهاست، اظهار کرد: در همین زمینه برنامه‌ریزی کمیته امداد این است که امسال برای 4 هزار مددجو شغل ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه به منظور شناسایی نیازهای مددجویان و کمک بهتر به آنها هسته تخصصی محرومیت‌زدایی در کمیته امداد تشکیل شده است، گفت: بهره‌گیری موثر از ظرفیت مراکز دانشگاهی، پژوهشی، دانش بنیان و حوزه‌های علمیه به منظور کاهش فقر و ترویج خیر و احسان در جامعه، پایش وضعیت فقر و ارائه راهکار‌های موثر در راستای کاهش فقر متناسب با منابع و فرصت‌های موجود و شناسایی علل مولد فقر در نقاط مختلف استان از جمله اهداف راه‌اندازی هسته تخصصی محرومیت‌زدایی است.

وی در ادامه از پرداخت 3 هزار و 526 فقره تسهیلات  در قالب وام کارگشایی، تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، کمک به احداث و خرید مسکن شهری و روستایی و کمک به ودیعه مسکن مددجویان خبر داد و افزود: برای ارائه این خدمات 18 میلیارد و 226 میلیون ریال هزینه شده است.

صفری گفت: امسال همچنین 286 فقره تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، 2 هزار و 532 فقره تسهیلات وام کارگشایی، 636 فقره تسهیلات خرید و یا احداث مسکن برای مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه مشارکت خیرین در ارائه خدمات بهتر به مددجویان موثر و مفید بوده است، گفت: همچنین با همراهی دستگاه‌های مختلف در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در حوزه گفتمان سازی فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و مبارزه با فقر استان زنجان را از استان‌های برتر کشور کرده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد بسترسازی برای افزایش زمینه مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد است، اضافه کرد: خوشبختانه با تعاملات موثر کمیته امداد با خیرین میانگین دریافتی ایتام این نهاد به 526 هزار تومان و سرانه محسنین به 227 هزار تومان رسیده است.

صفری از رویکرد کمیته امداد برای جذب 17 هزار حامی در استان خبر داد و گفت: حرکت خوبی در این زمینه در استان شکل گرفته است و از ابتدای اجرای طرح نیز مشارکت خیرین مطلوب بوده است که امیدواریم با تحقق جذب این تعداد حامی شاهد توانمندسازی خانواده‌های ایتام باشیم.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول