اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برای کاهش استرس این دمنوش‌ها را بخورید

استفاده از دمنوش‌های گیاهی یک راه عالی برای رسیدن به آرامش است و مهم‌تر این‌که پس از گذراندن یک روز پر دغدغه و استرس بهترین معجون برای رفع خستگی و تجدید قوای جسمی به شمار می‌رود.

برای کاهش استرس این دمنوش‌ها را بخورید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، زندگی ماشینی، کار زیاد، مشکلات فکری، تغذیه نامناسب و بسیاری عوامل دیگر سبب شده تا افراد از داشتن فکری آرام و بدون استرس محروم باشند. از آنجایی که داروهای شیمیایی ممکن است به ارگان‌های مختلف بدن آسیب وارد می‌کند.

بنابراین بهترین گزینه، دمنوش‌های ضد استرس است که علاوه بر این‌که آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد و تنش‌های روزانه را از بین می‌برد و هیچ نوع عوارضی نیز به همراه ندارند. در این گزارش به معرفی بهترین دمنوش‌های استرس می‌پردازیم.

تسکین اعصاب همراه با بادرنجبویه

 بادرنجبویه ضد استرس و مسکن خفیف و آرام‌بخشی فوق‌العاده است. بادرنجبویه در بهبود کیفیت خواب، کاهش علائم بی‌خوابی و اختلالات خواب مفید است. برای دم کردن بادرنجبویه از آب با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد استفاده کنید. آن گاه یک قاشق غذاخوری برگ بادرنجبویه را درون قوری ریخته و آب را بر روی آن بریزید. برای دم کشیدن بادرنجبویه حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. می‌توانید برای شیرینی این دمنوش از عسل استفاده کنید.

مصرف این گیاه باید به شکل روزانه حدود ۱.۵ تا ۴.۵ گرم باشد. برای اثر بخشی این دمنوش بهتر است آن را یک یا دو ساعت قبل از غذا میل کنید.

دمنوش آلبالو

مسکن اعصاب، سرشار از آنتی اکسیدان، تنظیم خواب، درمان یبوست، دفع مواد زاید بدن، ضد پیری، ضد سرطان قوی، ضد دردهای میگرنی، ضد دردهای عضلانی، ضد نقرس است. برای تهیه دمنوش آلبالو مقداری آلبالو تازه یا خشک شده را شسته و داخل یک ظرف بریزید.

ظرف را روی حرارت قرار داده تا چای آلبالو خوب دم بکشد. مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر باشید، ۵ دقیقه پیش از اینکه دمنوش خود را درون فنجان بریزید با یک قاشق آلبالوهای درون ظرف را که اکنون دیگر نرم شده‌اند را با هم مخلوط کنید، طوری که آلبالوها حسابی له شوند، مایع بسیار خوش رنگ و شفاف به دست آمده را با کمی عسل میل کنید.

دمنوش آرامش هل

هل، سیستم عصبی، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی را آرام می کند و همین خود دلیلی واضح و ساده است برای اینکه برای آرامش اعصاب و روان از دمنوش آن استفاده کنیم. در طب چینی از آن برای مقابله با مشکلات معده و روده‌ها استفاده می‌کنند.

دمنوش دارچین

این ادویه مفید برای تنظیم قند خون مفید است و خواص ضداسپاسمی دارد. دارچین ضد میکروب و ضد التهاب بوده و انرژی‌داروی آرامش‌بخش اعصاب و روان باشد.

بابونه یک داروی قوی ضد استرس

دمنوش آرام بخش بابونه قرن‌هاست که به عنوان مسکنی قوی استفاده شده است. بوی خوش گیاه بابونه تاثیر مستقیمی بر روی مغز شما خواهد داشت و همین مسأله باعث ترشح و تعادل هورمون‌های مربوط به احساسات شده در نتیجه احساس آرامش خوشایندی را حس خواهید کرد، می‌توانید این دمنوش گیاهی فوق‌العاده را شبانه مصرف کنید.

سنبل الطیب تسکین دهنده و ضد استرس

دمنوش سنبل‌الطیب در طب سنتی ایران به عنوان یک آرام‌بخش و مسکن قوی تجویز شده است. گیاه سنبل‌الطیب با عطر دلپذیر خود مدت‌های مدیدی است که به عنوان یک دمنوش ضد استرس مصرف می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از این دمنوش گیاهی دردهای ناشی از کمر و زانو درد را کاهش دهید. همچنین افراد با فشارخون بالا علاوه بر بهره‌مند شدن از اثر آرام‌بخش و ضد اضطراب آن نیز در کاهش فشارخون آن‌ها نیز موثر است.

اما مصرف عمده سنبل الطیب به عنوان دمنوش برای مشکلات عصبی مانند سندروم پای بی قرار، اختلالات روانی مانند بیش فعالی است.

بهار نارنج یک مسکن بسیار قوی

دمنوش بهار نارنج را از لحاظ تاثیر و رفع استرس دیازپام گیاهی می‌نامند، کسانی که به شدت از استرس و اضطراب رنج می‌برند، می‌توانند این دمنوش گیاهی منحصر به فرد را میل کنند. برای رسیدن به آرامش و یک خواب راحت از دمنوش آرام‌بخش بهار نارنج میل کنید.

اسطوخودوس خوشبوی ضد استرس

برای رفع خستگی و آرامش می‌توانید از این دمنوش میل کنید، مصرف اسطوخودوس سبب کاهش سرعت و فعالیت‌های سیستم عصبی می‌شود در نتیجه حالت ریلکس را به شما هدیه می‌کند.

می‌توانید برای رفع خستگی و تنش روزانه‌تان یک فنجان از این دمنوش آرام‌بخش میل کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید. گیاه اسطوخودوس برای درمان بیماری‌های گوارشی، اختلال در خواب و تسکین درد کاربرد دارد.

انتهای پیام/63101/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول