اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

انتخاب و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی در 8 قدم

فرایند انتخاب و خرید تجهیزات آشپزخانه متناسب با آشپزخانه رستوران شما می تواند با در نظر گرفتن سرآشپز، اولویت بندی نیاز های شما، کار کردن با یک فروشنده قابل اعتماد و ... آسان تر شود.

انتخاب و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی در 8 قدم

ساخت آشپزخانه رستوران شبیه به تکمیل یک پازل بزرگ است؛ نیازمند زمان و تفکر دقیق می باشد ، تمام اجزا باید دقیقا سر جای خود قرار گیرند و با دیگر اجزا هم خوانی داشته باشند تا بتوان نتیجه مورد انتظار را کسب کرد. اگر هر یک از این اجزا در دسترس نباشند و یا در جای اشتباهی قرار بگیرند، تشخیص آن ساده خواهد بود و محصول نهایی آسیب خواهد دید.

یکی از مهم ترین اجزا این پازل یا همان آشپزخانه رستوران شما، تجهیزات است. از تجهیزات بزرگ مانند یخچال و فریزر گرفته تا کوچکترین لوازم مثل میکسر و ...، هر یک از این ابزار نقش مهم و حیاتی را در تبدیل مواد اولیه به وعده خوش مزه ای که به مشتریان خود ارائه می دهید ایفا می کند.

علی رغم این مقدمه طولانی، طبیعی است که شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر برای اخذ تصمیمات بهتر هستید. به همین دلیل ما لیستی از مهم ترین ملاحظات به هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای شما تهیه کردیم.

ضرورت حضور مشاور

اکثر نیاز آشپزخانه رستوران شما از لحاظ تجهیزات، با منو غذایی شما ارتباط مستقیم دارد. گام سختی که باید آن را در نظر داشته باشید، پیدا کردن کسی است که آیتم های منو را بهتر از کسی که آن را طراحی کرده بشناسد، کسی که آگاهی کافی از اجرای آن را نیز داشته باشد.

مشاور می تواند با ارائه لیستی از تجهیزات مورد نیاز و حتی با اشاره به برند و مدل خاصی از موارد به این روند بهبود بخشد. بینش و نگرش آن ها در مقایسه ویژگی ها و وظایف هر یک از وسیله ها بسیار ارزشمند است. آن ها می توانند خیال شما را از متحمل شدن مخارج غیر ضروری راحت کنند.

اولویت بندی تجهیزات

شروع فرایند خرید تجهیزات، بدون در نظر گرفتن یک استراتژی مشخص از مواردی که شما قصد دارید بودجه تان را به آن اختصاص دهید، شما را با یک فاکتور قیمت، با هزینه بسیار بالاتر از چیزی که برنامه ریزی کرده بودید روبه رو خواهد کرد.

سازماندهی یک لیست از تجهیزات شما، که در آن موارد مهم تر اهمیت بیشتری دارند به شما کمک می کند تصمیم بگیرید روی کدام موارد باید بیشتر سرمایه گذاری کنید و از کدام موارد صرف نظر کنید، اینجاست که نگرش یک مشاور اهمیت خود را نشان می دهد.

بهره وری انرژی

در هنگام بودجه بندی برای راه اندازی رستوران و خرید تجهیزات، این نکته را باید در نظر گرفت که قیمت بالا تر یک محصول نشان دهنده کیفیت بهتر آن نمی باشد، در نظر گرفتن عمر تجهیزات آشپزخانه، اهمیت بسیاری دارد، به خصوص با توجه به شرایط کنونی که تعمیرات و قطعات دستگاه ها گران تمام می شود. همچنین از مصرف انرژی تجهیزات نیز نمی توان چشم پوشی کرد.

این نکته زمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهیم تجهیزات پر مصرف را انتخاب کنیم، مثلا واحد های سردخانه و یخچال و فریزر که در تمام طول روز در حال کار هستند. انتخاب دستگاه های بهینه تر در مصرف انرژی در بلند مدت برای شما مفید خواهند بود حتی اگر در ابتدا برای شما هزینه بیشتری داشته باشند.

تنظیم قوانین

راه اندازی رستوران و یا هر نوع کسب و کاری جهت تامین رفاه مشتریان و حفاظت از کارکنان نیازمند تنظیم مقررات و انطباق با آن است. این مورد برای تمام واحد های غذایی صدق می کند و هیچ استثنایی وجود ندارد؛ تمام رستوران ها مسئولیت حفظ ایمنی و بهداشت مواد غذایی، مشتریان و کارکنان خود را بر عهده دارند.

این مقررات توسط نهاد های دولتی و گاهاً غیر دولتی وضع می شوند و بر اساس موقعیت جغرافیایی تفاوت هایی دارند. برای شروع بهتر است با برخی قوانین اساسی مانند HACCP، OSHA و FDA آشنا شوید.

اندازه گیری های متناسب با آشپزخانه رستوران شما

یک یخچال صنعتی سایز بزرگ مد نظر شما ممکن است مزیت های بسیاری داشته باشد و با بودجه شما هم هماهنگ باشد، اما آیا واقعا با آشپزخانه رستوران شما تناسب دارد؟

مطمئن شوید که با دقت بالا فضای متناسب هر قطعه را مشخص کنید و به آن پایبند باشید، سپس به خرید تجهیزات بپردازید. ممکن است برای خرید یک وسیله ای که به آن دل بسته اید و روی آن تعصب دارید بخواهید قالب کلی آشپزخانه را دچار تغییر کنید اما این مسئله صرفا چرخه ی ساخت و ارگونومی آشپزخانه را دشوار می سازد.

فرایند های آشپزخانه

چرخه فعالیت های یک آشپزخانه بستگی به نوع خدمات رستوران شما دارد. تجهیزات آشپزخانه رستوران شما نیز باید با این فعالیت ها و خدمات هماهنگ باشند.

از خود بپرسید که غذا و پرسنل چگونه در آشپزخانه جابه جا می شوند و حرکت می کنند؟ و کدام قسمت از تجهیزات این جابه جایی را به حداکثر می رساند؟

یک فر معمولی برای رساندن آیتم های منو به دمای دلخواه، مناسب است، اما ممکن در روزهای شلوغ که خدمات دهی باید بسیار سریع صورت گیرد، بهترین گزینه نباشد.

روند مشابهی را در انتخاب تجهیزات پیش بگیرید؛ این روند کارایی آشپزخانه شما را افزایش می دهد و در واقع با بهینه سازی فضا و محیط آشپزخانه نتیجه بهتری نیز کسب خواهید کرد.

سبک و استایل

این مورد بیشتر، رستوران های دارای آشپزخانه ی باز را شامل می شود، که در آن فعالیت های آشپزخانه برای میهمانان قابل مشاهده است. اما به هر حال توجه به آن بی فایده و خالی از لطف نیست.

مشتریان فقط برای صرف غذا به یک مجموعه غذایی نمی روند. تجربه ی آن ها شامل موارد بیشتری است؛ آن ها می شنوند، بو می کشند و می بینند. اگر مشتریان شما قادر به تماشای آشپزخانه شما هستند، شما باید آن ها را تحت تاثیر قرار بدهید. در این موقعیت اگر بین دو مدل از تجهیزات حق انتخاب دارید، موردی را انتخاب کنید که مد روز باشد، به سبکی که مشتری از آن خوشش بیاید.

اعتماد و اعتبار فروشنده

خرید تجهیزات رستوران یک سرمایه گذاری قابل توجه است که برای رسیدن به موفقیت، حیاتی می باشد. نباید احساس کنید که در انتخاب درست و متناسب تجهیزات تنها هستید. کار کردن با یک مشاور دقیق و انتخاب یک فروشنده متبحر مناسب تفاوت ها را رقم می زند؛ تفاوت بین یک تجربه هیجان انگیز که شما را برای رسیدن به آشپزخانه ای بی نقص یک قدم نزدیک تر می کند، و یا یک تجربه ی پر تنش.

نیاز نیست برای انتخاب مشاور و فروشنده مناسب نگرانی داشته باشید؛ تجربه ی آن ها و کارکنانشان را در نظر بگیرید، خلاقیت و انعطاف پذیری آن ها را ارزیابی کنید، بهترین آن ها شما را در اولویت قرار می دهند، از آن هایی که صرفا به دنبال یک فروش دیگر هستند دوری کنید.

چنانچه در هر یک از مراحل راه اندازی هرگونه واحد غذایی از جمله رستوران، فست فود، کافی شاپ، تالار، هتل و ... هستید، و یا قصد انتخاب و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی را دارید؛ می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان آپادانا تجهیز در ارتباط باشید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول