اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

چاله و چوله‌های اجرای طرح فاضلاب شهری در زنجان

اجرای طرح فاضلاب شهری در زنجان در کنار ویژگی‌های مثبتی که دارد نارضایتی‌های زیادی را برای شهروندان به دنبال دارد.

چاله و چوله‌های اجرای طرح فاضلاب شهری در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اجرای طرح فاضلاب شهری یکی از ضرورت‌های امروز در شهرها است، چرا که این اقدام علاوه بر مدیریت پساب‌های خانگی عامل موثری در کنترل بیماری‌ها بوده و نقش موثری در سلامت جامعه دارد.

در شهر زنجان نیز به عنوان بزرگترین شهر استان طرح فاضلاب شهری در حال اجرا بوده و یکی از اولویت‌های اصلی شرکت آبفای زنجان است و در این زمینه طرح‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

 

اجرای 55.6 درصد از  طرح فاضلاب شهر زنجان

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه طراحی شبکه فاضلاب شهر زنجان به طول۶۳۰ کیلومتر انجام می‌شود، اظهار کرد: تاکنون در حدود ۳۵۰ کیلومتر ۵۵.6 درصد از آن اجرا شده است.

داود رستمخانی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۵۴ هزار واحد انشعابات فاضلاب نصب شده است، بیان کرد: این میزان شامل ۳۵ درصد انشعابات فاضلاب می‌شود.

وی عنوان کرد: شرایط اتصال بیش از ۱۰هزار مشترک به شبکه جمع‌آوری فاضلاب وجود دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در برخی از شهرک‌های شهر زنجان خاطر نشان کرد: شرق انصاریه، منظریه، نیک‌سازان، کوی شهریار، کوی لاله، اراضی پایین کوه، اراضی مصلی و ثبت شهرک‌های در حال اجرای طرح فاضلاب است.

رستمخانی با بیان اینکه همزمان با انجام عملیات حفاری و اجرای شبکه کار عملیات ترمیم نوار حفاری و آسفالت‌ریزی خیابان‌ها نیز انجام خواهد شد، گفت: با توجه به تهاتر هزینه‌های ترمیم نوار حفاری در حسابهای فی مابین آبفا و شهرداری بخشی از بازسازی و ترمیم نوار حفاری خیابان‌ها بر عهده شهرداری است.

بدقولی‌ها در آسفالت‌ریزی خیابان‌ها

در حالی که طرح فاضلاب با سرعت بالا پیش می‌رود و کار حفاری و اتصال انشعاب در حال انجام است، اما مردم از شرایط بازسازی خیابان‌ها پس از اتصال انشعاب راضی نیستند.

یک شهروند زنجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با وجود گذشت یک سال از زمان اجرای طرح فاضلاب در شهرک زیباشهر، فرآیند آسفالت‌ریزی به پایان نرسیده است.

حسین محمدی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون فرضت مناسبی برای آسفالت‌ریزی در محلات وجود داشت، گفت: این زمان از دست رفته و اکنون با برودت هوا و بارش‌ها عملا امکان آسفالت‌ریزی نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به اهالی گفته شده بود در صورتی که انشعابات به صورت کامل وصل شود آسفالت‌ریزی کوچه‌ها انجام می‌شود، گفت: مردم با اصرار و خواهش از همدیگر اتصال به انشعابات را انجام دادند، ولی خبری از آسفالت‌ریزی در کوچه‌ها نشد و این بدقولی مردم را بدبین کرد.

این شهروند با اشاره به اینکه آسفالت‌ریزی در خیابان اصلی نیز چندان مناسب نبوده و موجب گلایه شهروندان شده است، عنوان کرد: از مدیران درخواست داریم با خودروی شخصی از خیابان‌های شهر عبور کنند، تا اشرافیت بیشتری به مشکلات داشته باشند.

 

تا نقطه ایده‌آل فاصله داریم

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری زنجان هم در این رابطه با اشاره به اقدامات شهرداری زنجان در زمینه مشکلات معابر و آسفالت اظهار کرد: آسفالت‌ریزی در مناطق مختلف بر اساس شرایط جوی کار انجام شده است.

داود نوری خاطر نشان کرد: شهرداری قبول دارد، در حوزه آسفالت‌ریزی نقطه ایده‌آل نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون به دلیل شرایط جوی عملیات عمرانی در حوزه آسفالت‌ریزی متوقف شده است، بیان کرد: البته پیش‌بینی شده است که نوارهای حفاری ترمیم شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری زنجان با بیان اینکه بیشترین مشکلات در این حوزه در مناطقی است که حفاری زیاد است، اضافه کرد: این مناطق شامل زیباشهر، گلشهر، بهارستان، انصاریه و نیک‌سازان می‌شود.

کیفیت آسفالت خوب نیست، مردم اعتراض دارند

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به هزینه بالای آسفالت‌ریزی در شهر زنجان اظهار کرد: این عملیات حدود یک چهارم بودجه عمرانی شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد.

حمیدرضا حمیدی با بیان اینکه ترمیم، لکه‌گیری، روکش و آسفالت معابر از اقداماتی است که در قالب آسفالت‌ریزی در خیابان‌ها انجام می‌شود، گفت: با وجود هزینه زیاد، وضعیت آسفالت از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و موجب نارضایتی مردم شده است.

وی با اشاره به عوامل متعدد موثر در وضعیت آسفالت‌های شهر زنجان گفت: پایین بودن کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در کارخانه آسفالت شهرداری، عدم رعایت برخی استانداردها به هنگام تولید آسفالت، به روز نبودن و پایین بودن کیفیت ماشین‌آلات کارخانه آسفالت شهرداری، نبود گواهینامه فنی کارخانه آسفالت، عدم زیرسازی مناسب محل آسفالت‌ریزی عدم نظارت صحیح به هنگام آسفالت‌ریزی و عدم استفاده از کاتر برای ترمیم محل خرابی از جمله این عوامل است.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول