اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهردار تهران: دیگر چیزی در آرادکوه دفن نمی‌کنیم

شهردار تهران گفت: اولویت ما این است که اصلاً دیگر چیزی در آرادکوه دفن نکنیم و تلاش می‌کنیم با طرح کاهش پسماند میزان زباله‌ها کاهش پیدا کند.

شهردار تهران: دیگر چیزی در آرادکوه دفن نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، پیروز حناچی شهردار تهران ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری در منطقه ۲۰ اظهار کرد: شهرری بیش از ۶ هزار سال قدمت دارد و در گودبرداری برج طغرل سه لایه تمدنی مشاهده شد اما امروز چه اتفاقی افتاده که در این منطقه قدیمی فقط یک دیواره و بخشی از برج و دژ رشکان باقی‌مانده است.

وی با اشاره به حوادث تاریخی و زلزله‌های پیاپی تصریح کرد: حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، آرامستان ابن‌بابویه و تمام نقاط این منطقه دارای قدمت و نشان‌دهنده بخشی از تاریخ دوران معاصر است اما برخی حوادث و اتفاقات باعث شده که از این تمدن بزرگ چیز زیادی برجای نماند.

شهردار تهران با بیان اینکه بنا داریم به ری توجه بیشتری داشته باشیم، گفت: تراکم جمعیت در این منطقه بالا است و بیش از درآمد منطقه در آن هزینه می‌شود لذا تلاش ما این است که سهم بیشتری از حمل‌ونقل عمومی به شهرری اختصاص یابد و به همین جهت دو خط مترو در این منطقه احداث‌شده است.

حناچی با بیان اینکه به بخش‌های مغفول مانده در طرح تفصیلی بیشتر توجه خواهیم کرد، افزود: طرح تفصیلی هم ممکن است ایراداتی داشته باشد که باید برطرف شود و موضوع بافت فرسوده به‌صورت جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های شهرری تصریح کرد: کارخانه سیمان ری که کشور را با آن ساخته‌ایم امروز قرار است تبدیل به یک محیط فرهنگی شود که می‌توانیم از آن به‌عنوان یک موتور اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم.

شهردار تهران در خصوص مشکلات آرادکوه تأکید کرد: در ابتدای دوره مدیریتم، روزانه هفت هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شد اما امروز به عدد ۶۳۰۰ تن کاهش پیداکرده است، سعی می‌کنیم با طرح کاهش پسماند (کاپ) میزان زباله‌ها کاهش پیدا کند و اولویت ما این است که اصلاً دیگر چیزی در آرادکوه دفن نکنیم.

حناچی با بیان اینکه بحث تمرکز یکی از مشکلات مدیریت شهری است، عنوان کرد: در پایتخت ۲۰ درصد از جمعیت کشور در کمتر از دو درصد مساحت کشور ساکن شده‌اند و این باعث شده است که امروز اداره تهران دچار مشکل شود که این تمرکز به دلیل گردش اقتصادی در تهران است که باعث کاهش کیفیت مدیریت و‌ خدمات می‌شود.

وی در خصوص تکمیل ظرفیت بهشت‌زهرا (س) خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از توسعه بهشت‌زهرا (س) دنبال مکان جدیدی در شرق و غرب تهران هستیم تا این آرامستان توسعه پیدا نکند و از بار ترافیکی آن به‌خصوص در آخر سال کاسته شود.

انتهای پیام/گ/پ/ی۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول