اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کاهش ۱۳.۶ درصدی ولادت در همدان

مدیرکل ثبت احوال استان همدان از کاهش ۱۳.۶ درصدی میزان ولادت در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در همدان خبر داد.

کاهش  ۱۳.۶ درصدی ولادت در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسد حسن‌زاده زورمند ظهر امروز در شورای راهبردی جمعیت استان همدان به ارائه گزارشی از وقایع حیاتی استان طی هشت ماهه امسال پرداخت و اظهار کرد: در این مدت میزان ولادت در همدان نسبت به هشت ماهه سال گذشته ۱۳.۶ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه در مدت هشت ماهه امسال 2 هزار و ۶۸۸ نفر  متولد شده‌اند که نسبت به هشت ماهه سال قبل کاهش داشته است گفت: ۸ هزار و ۷۵۷ پسر و ۸ هزار و ۱۶۸ دختر در استان به دنیا آمده‌اند که متولدان پسر ۵۳ درصد  پسر و متولدان دختر ۴۸ درصد بودند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با تاکید به اینکه نرخ خام ولادت نسبت به کل جمعیت محاسبه می‌شود افزود: بیشترین میزان سن فرزندآوری در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال است.

وی با اشاره به اینکه وفات نیز در هشت ماهه امسال رو به افزایش بوده است گفت: امید به زندگی در بانوان بیشتر از آقایان است طوری که در مردان ۶۲.۹ درصد و زنان ۶۷ درصد گزارش می‌شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه میزان ازدواج سال گذشته ۹ هزار و ۲۵۷ مورد بود که امسال به ۸ هزار و ۹۷۶ مورد رسید بیان کرد: طی این مدت ازدواج با سه درصد کاهش مواجه بوده است.

وی از ثبت ۲ هزار و ۵۱۶ مورد طلاق طی هشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: میزان طلاق  ۳.۹ درصد با کاهش مواجه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان سن ازدواج را در سن فرزندآوری تاثیر‌گذار عنوان کرد و گفت: میانگین سن ازدواج در مردان از ۲۷.۴ در سال ۹۰ به ۲۹ سال و در زنان از ۲۳.۳ درصد به ۲۴.۹ درصد در سال جاری رسیده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در روستاییان سن ازدواج پایین‌تر است خاطرنشان کرد: میانگین سن طلاق در شهر در بین آقایان ۳۶.۵ سال و در زنان ۳۰.۸ سال است که بیشتر طلاق ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول