اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

آشکارساز نشت گاز منواکسید کربن در محیط‌های مسکونی ثبت اختراع شد

اولین دستگاه دارای تائیدیه استاندارد آشکارساز نشت گاز منواکسید کربن در محیط‌های مسکونی توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گلستان اختراع شد.

آشکارساز نشت گاز منواکسید کربن در محیط‌های مسکونی ثبت اختراع شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این دستگاه (تستوگاز) یک دستگاه الکترونیکی جهت حفظ ایمنی محیط‌های مسکونی نسبت به نشست گازهای خطرناک است که نسبت به گازهای منواکسید کربن، گاز شهری (متان) و دیگر گازهای خانگی قابل اشتعال (همانند گاز کپسول) حساس بوده و درصورت وجود این گازها در محیط، توسط هشداردهنده‌های صوتی و نوری ساکنان را از خطر آگاه می‌سازد‌.

*قطع شیر اصلی گاز در هنگام نشست گاز

این دستگاه بر روی دیوار منزل مسکونی نصب شده و در صورتی که میزان گاز موجود در هوا در حد خطرناکی باشد، چراغ قرمز رنگی شروع به چشمک زدن و هشداردهنده شروع به بوق زدن می‌کند؛ در این حالت رله خروجی دستگاه نیز فعال شده و می‌تواند سیستم تهویه را روشن و یا شیر اصلی گاز را قطع کند.

تستوگاز توسط شرکت مدارپردازان ایمن صنعت، از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری گلستان و نخستین دستگاه " آشکارساز نشت گاز منواکسید کربن در محیط‌های مسکونی" در ایران است که دارای تائیدیه استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران است.

مهدی افشارنوش

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول