اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

اعزام ۵۸ گروه زائران به عتبات در آذرماه/ امکان برقراری سفرهای زمینی به کربلا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات، پس از سکوت درباره سفر به عتبات، از اعزام ۵۸ گروه از زائران به این سفر معنوی طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: برای اعزام زائران به صورت زمینی جای نگرانی وجود ندارد.

اعزام ۵۸ گروه زائران به عتبات در آذرماه/ امکان برقراری سفرهای زمینی به کربلا

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفر به عتبات پس از یک ماه وقفه از اوایل آذرماه به صورت رسمی آغاز شد، اما سازمان حج و زیارت چندان رغبتی به اطلاع‌رسانی درباره نحوه اعزام‌ها نداشت.

این سفرها تنها به صورت هوایی انجام می‌گیرد و قرار بود از نیمه آذرماه سفرهای زمینی به عتبات نیز برقرار شود که به دلیل شرایط عراق و بسته شدن مجدد مرز مهران این امر اتفاق نیفتاد و همچنان سفرهای زیارتی به عتبات تنها به صورت هوایی و محدود انجام می‌پذیرد. به طوری که تعداد زائران و حتی کاروان‌های اعزامی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

بر همین اساس، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات در جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری گفت: همچنان اعزام زائران ایرانی به صورت هوایی به عراق انجام می‌گیرد و در مدت حدود یک ماه گذشته ۵۸ گروه از زائران به عتبات عالیات سفر کرده‌اند.

وی افزود: در دی ماه هم اعزام زائران به عتبات عالیات طبق جدول تنظیم شده به صورت هوایی انجام خواهد شد و برای اعزام زائران به صورت زمینی جای نگرانی وجود ندارد؛ اما مرجع تصمیم‌گیر در این خصوص شورای عالی امنیت ملی است که پس از موافقت آن‌ها این اعزام‌ها را انجام خواهیم داد.

آغاز سفرهای زیارتی به سوریه

همچنین با وجود برقراری سفر به سوریه، سازمان حج و زیارت هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی درباره نحوه ثبت‌نام در کاروان‌های زیارتی سوریه را نداشت و خبرگزاری فارس طی گزارش‌هایی علاوه بر ازسرگیری این سفرها، درباره اولین حضور زائران ایرانی در سوریه پس از نابودی داعش نیز گزارشی منتشر کرد. (اینجا بخوانید)

با این وجود سازمان حج و زیارت همچنان سکوت درباره آغاز اعزام‌ها را نسبت به اطلاع‌رسانی در این باره ارحج دانست، اما اکنون پس از گذشت حدود دو هفته از آغاز اعزام‌ها به سوریه اخباری از سوی این سازمان در حال انتشار است.

به طوری که رحمانی در خصوص اعزام زائران به سوریه تصریح کرد: اعزام زائران ایرانی از طریق سازمان حج و زیارت به سوریه با هدف زیارت بارگاه منور حرم مطهر حضرت رقیه (س) و حضرت زینب کبری (س) آغاز شده و زائران در قالب بسته‌های سه و چهار روزه به صورت هوایی به دمشق سفر می‌کنند.

به گزارش فارس، هم‌اکنون سفر به عتبات تنها به صورت هوایی انجام می‌شود و سفر به سوریه نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول