اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در مازندران برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران از برپایی نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در استان خبر داد.

نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در مازندران برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس زارع عصر امروز در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران اظهار کرد: با وجود زیرساخت‌های مناسب در فضای مجازی تاکنون برنامه‌ریزی خاصی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای انجام نشده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 30 میلیون نفر در کشور از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به علاقه‌مندی زیاد در کشور در تولید محتوا در این بخش ورود مناسبی نداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: 65 درصد مردان، 35 درصد بانوان، 6 درصد نوجوانان و 6 درصد از میانسالان از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند که تنها از 30 هزار بازی رایانه‌‌ای موجود چهار بازی تولید شده مربوط به کشور ما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه تقریبا 86 درصد بازی‌های ما بازی‌های خارجی هستند، اظهار کرد: ترویج خشونت، ترویج زندگی و سبک غربی، ترویج شعائر دینی و بی‌هویتی از آسیب‌های بازی رایانه‌ای است.

مدیر ل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه بسیاری از بازی‌های که به راحتی در کشور ما در دسترس قرار دارد، در کشورها تولید کننده و یا دیگر کشورها ممنوعیت استفاده دارد، ادامه داد: این بازی‌ها سبک زندگی ما را هدف گرفته است.

وی اضافه کرد: در بحث دسترسی به بازی‌ها و اثرات مخرب آن نیاز به بازنگری جدی داریم، در راستای آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای برنامه‌ داریم که برای نخستین بار در دو نقطه از استان مازندران نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را برگزار کنیم و واقعیت‌ها و مشکلات این بازی‌‌ها را به خوبی تبیین و به اطلاع مردم برسانیم.

در ادامه سید محمدرضا موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این جلسه با اعلام اینکه 10 هزار نفر عضو جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور هستند، اظهار کرد: ترکیب خوبی در این شورا پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام اینکه ریزش‌های هم در این بخش به خوبی لمس می‌شود، ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند منشاء تحولات مثبت در سطح استان‌های کشور باشد.

موالی‌زاده گفت: این شورا به صورت مویرگی در اقصی نقاط کشور امتداد پیدا کرده و ترکیب خوبی هم در این شورا پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/86004/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول