اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشف ۴۰۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: ۴۰۳ میلیارد ریال کالا در ۹ ماهه سال جاری در حوزه قاچاق در این استان کشف شد.

کشف ۴۰۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن اسلامی‌راد عصر امروز در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری، ۸۱ جلسه کمیسیون و کمیته‌های ذیل آن با ۴۸۵ مصوبه برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با ۶۵ جلسه و ۴۶۸ مصوبه بالغ بر ۲۴ درصد افزایش تعداد جلسات و ۳.۶ درصد افزایش تعداد مصوبات داشته است.

وی تصریح کرد: طی ۹ ماه سال جاری در شهرستان‌ها، ۴۲ جلسه شهرستانی کمیسیون به ریاست فرمانداران با ۲۳۷ مصوبه برگزار شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: در ابتدای سال، تبیین برنامه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ابلاغ اولویت‌ها به دستگاه‌ها انجام شد و به‌صورت سه‌ماهه ارزیابی‌ها انجام و به ستاد کشوری ارسال خواهد شد.

اسلامی‌راد بیان کرد: ذخیره‌سازی مطلوبی از گندم در استان سمنان انجام و از خروج غیرقانونی آن جلوگیری شد.

وی تصریح کرد:  بالغ بر ۴۰۳ میلیارد ریال اقلام مکشوفه در ۹ ماهه سال جاری در حوزه قاچاق کالا بوده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: تمرکز حوزه مبارزه در ستاد بر باندهای قاچاق سازمان‌یافته کالا بوده است و افزایش چشم‌گیری در پرونده‌های بالای ۱۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان در استان داشتیم.

اسلامی‌راد بیان کرد: در سال جاری، ۹۲ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۶ پرونده بالای ۵۰۰ تومان کشفیات داشتیم؛ در حالی که در سال گذشته پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون ۳۱ مورد و بالای ۵۰۰ میلیون نیز افزایش بیشتری در سال جاری باز شد که نشان از تمرکز بر این موضوع دارد.

وی تصریح کرد: ۱۹ مورد کشفیات در حوزه گمرک نیز به ارزش ریالی بالای ۵۶ میلیارد ریال کشف شده و در حوزه مشتقات فرآورده‌های نفتی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش داشت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز اقدامات خوبی انجام‌شده که بر اساس ارزیابی‌ها، به‌عنوان سه استان برتر کشور در این حوزه شناخته شدیم.

اسلامی‌راد بیان کرد: در حوزه پخش برنامه‌های مختلف و متنوع تلویزیونی، رادیویی و خبری با محوریت مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کالای ایرانی در صداوسیمای مرکز سمنان در چهارمین جشنواره رادیو و تلویزیونی مرکز استان‌ها، سمنان به‌عنوان استان برگزیده انتخاب شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول