اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نخست‌وزیر ژاپن تلفنی با ترامپ گفت‌وگو کرد

بنابر اعلام رسانه‌های ژاپنی، نخست‌ وزیر این کشور امروز تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگو کرده است.

نخست‌وزیر ژاپن تلفنی با ترامپ گفت‌وگو کرد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای فارس، رسانه‌های ژاپنی می‌گویند «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور امروز (شنبه) تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگو کرده است.

این گفت‌وگو یک روز بعد از آن انجام می‌گیرد که «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به ژاپن سفر کرد.

به نوشته وبگاه ژاپنی «نیکی»، نخست وزیر ژاپن احتمالا ترامپ را در جریان جزئیات گفت‌‌وگوهای خود با رئیس جمهور ایران قرار داده است.

دفتر نخست‌وزیری ژاپن به رسانه‌ها گفته است که این تماس به درخواست ترامپ انجام گرفته، حدود ۷۵ دقیقه طول کشیده و در آن در مورد ایران و کره شمالی گفت‌وگو شده است.

در جریان سفر حسن روحانی به توکیو و دیدار با آبه شینزو، دو طرف درباره تنش‌های کنونی بین تهران و واشنگتن  رایزنی کردند. نخست وزیر ژاپن در دیدار با حسن روحانی خواستار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای شد.

پیشتر رسانه‌های ژاپنی نوشته بودند که کاخ سفید به شرطی با میزبانی توکیو از رئیس‌جمهور ایران موافقت کرده که ژاپن واشنگتن را در جریان نتایج سفر روحانی قرار دهد.

به نوشته وبگاه نیکی، آبه شینزو در گفت‌‌وگو با حسن روحانی در باره استقرار یک کشتی جنگی این کشور  در منطقه توضیحاتی داد و افزود که این کشتی قصد پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا نزدیک تنگه هرمز را ندارد.

 انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول